I

iina

Sif är tydligen indelat i olika regioner.. och det finns en massa stadgar för regionsårsmöten... så mycket har jag fått fram av att läsa sifs hemsida... men, finns det någon anvarig för dessa regioner? Tillexempel tänker jag på ungdomslags-sm, hur ska ungdomar ur min klubb göra för att vara med i lag öst? Vad är regionerna till för? Jag är förvirrad... hjälp!
kram i höstjulrusket

Vad jag vet så är VÄST de enda som har en bra fungerade region i nuläget. Men målet är ju att alla regioner ska börja fungera bättre. Regionerna har till exempel hand om lite olika bidrag som sedan fördelas mellan klubbarna i regionen. Sen så är det även så att uttagningar till Lag-SM sker i varje region.

Det är iaf. så som jag har förstått det. Men det är rätt förvirrande... :smirk:

okej... jo har förstått att uttagningar sker i varje region... men hur i hele friden får man reda på när, får alla klubbar en inbjudan från regionen eller... isåfall har den inte riktigt nått fram till oss ungdomar i vår klubb... iallafall inte till mig,, får vem som helst vara med? Har fattat det som så men...

Alltså, om det inte finns någon speciell regionorganisation så får lokalklubbarna kontakta varandra för att ordna en uttagning... Det brukar fungera lite halvdant men det ska ju bli bättring på det. Det var en av de saker som diskuterades rätt mycket under ungdomsseminariet i Kiruna. Men det brukar omma ut info i islandshästen och så. Uttagningarna brukar inte vara föränn i april/maj så det dröjer innan det kommer någon info. Kontakta din lokalklubbs styrelse kanske kan vara en bra idé för att få veta mer!

Jag vet inte vad den yngre åldersgränser är men den äldre är 23 och alla som är i rätt ålder kan vara med :)

Håller med dig om att det är uruselt med information på SIFs hemsida. Skulle råda dig till att ta kontakt med ungdomsutskottet, namn och adresser finns på SIFs sida, de arrangerar ju ungdomslag-SM och kan säker hänvisa dig till de regionsansvariga. Eller lägg din fråga på SIF:s forum och hoppas att någon som vet ser den.
Ett annat sätt är att leta regionhemsidor på nätet. Jag vet att region MITTI hade en förut, men har tappat länken, och det var ju inte din region i alla fall... :smirk:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 976
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama