Regional??

M

MoDB

Hej hej!

Jag tänkte satsa på regional nästa år med min d-ponny Benjamin, vi tävlar i dressyr.

När jag gick upp till lokal (som jag trodde var typ elit.. :confused: )jag tränade jättemkt och kom 4 på min första tävling, jag hade ställt in mig på att förlora STORT :o.. Men blev jätteförvånad på den dåliga konkuranssen... Nu har jag tävlat lokal i ett år och har sett de flesta sorters ekipage.. VÄLDIGT duktiga och lite mindre duktiga..
Har du tävlat regional? Vet du ungefär hur det ser ut? Är det de duktiga som regerar eller dom mindre duktiga??

Ha det bra och lycka till med era hästar/ponnyer!:p

Sv: Regional??

Men blev jätteförvånad på den dåliga konkuranssen... Nu har jag tävlat lokal i ett år och har sett de flesta sorters ekipage.. VÄLDIGT duktiga och lite mindre duktiga..
Har du tävlat regional? Vet du ungefär hur det ser ut? Är det de duktiga som regerar eller dom mindre duktiga??

:confused: med tanke på att lokal är den lägsta nivån med de lättaste klasserna är det kanske inte så konstigt att det är varierande kvalitet på ekipagen.
på regionala tävlingar finns ju lite högre klasser så givetvis måste ekipagen vara iaf i genomsnitt på en högre nivå, även om variationen även här kan vara stor.
jämför du samma klass på reg. resp lokal tävling tycker jag att standarden beror mer på vilket startfält det råkar vara än vilken status det är på tävlingen.

sen är det ju inte så konstigt om de duktiga hamnar före de mindre duktiga i resultatlistan :angel:

Precis som PF skriver så är det mer klasserna som styr standarden och inte om det är lokal eller regional, eftersom man inte måste kvala till regional. Jag tyckte inte det var någon större skillnad mellan lokal och regional LA tex. på ponny.

Jag tycker det är ganska så stor skillnad..
Vissa som rider regionalt tävlar ju oxå nat och elit samtidigt..
Så det är ganska stor skillnad tycker jag men beror på var du är osv..
Men lycka till med ponny!!!

Jag tycker också att det är ganska stor skillnad. Iallafall på de tävlingar jag varit på. Mycket mer utspritt i resultatlistan på lokalt medan de flesta på regionalt ligger betydligt högre och jämnare procentmässigt.

Håller med. Regionala tävlingar har mkt större konkurrens. Om du kikar på ponnyannonser så är försäljarna ofta mkt nogranna med att ange vilka klasser ponnyerna startat/vunnit/placerat sig i SAMT om det varit på lokal, regional eller nationell. Det har betydelse.

Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 535
Senast: Mia_R
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 641
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar