Regerar jag inte rätt?

H

Havregryn

Om ett grovfoder slutar på en kvot på 8.9 ... inte ska väl en normal häst behöva äta 2 kg lucern och 1 ½ kg kraft groov 90 för att behovet ska vara fullt??

hoppas att jag lärt mig så pass mkt om foder att jag har rätt som höjer ögonbryna.

Sv: Regerar jag inte rätt?

Jag reagerar också.
Varför äter hästen det? Säkert inte direkt farligt men väldigt onödigt låter det.

Sv: Regerar jag inte rätt?

Det beror väl på hur mycket grovfoder hästen får. Hade det varit min häst och jag haft tillgång till grovfoder hade jag hellre ökat på det.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 643
Senast: Habina
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 046
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej! Jag sitter i valet och kvalet om vilka foder slag jag ska använda och hur mycket till min lite magra häst. Höet vi har att tillgå...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 591
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar