Jag har ett överdrag modell större till suffletten på barnvagnen i varselgult med breda reflexband. Året runt :D
Har man blivit påkörd en gång mitt på blanka sommardagen tar man inga risker.
Om jag ska ut i mörker blir det väst och lampa med. Och reflexsele på hunden. Ingen ska missa att vi är ute och går :up:

Reflexväst på nu på morgnarna när jag står vid vägkanten och väntar på bussen. Alla chaufförer är SÅ glada över att jag syns på håll!:)

Jag har reflexer även dagtid, då jag själv helt enkelt tycker att man ser folk bättre.

Och ALLTID reflexväst när jag ska ut i skogen. Skulle något hända så man blir liggande så syns man bättre.

Det är inte bara reflexer folk slarvar med, 90% av alla cyklister jag mötte-körde om häromkvällen hade varken lyse eller reflexer och c:a 40% av bilisterna saknade antingen ett baklyse eller ett framlyse. Värstingen var en lastbil jag mötte på vägen mellan Nyköping och Vrena som bara hade ETT (1) parkeringsljus framåt och var mörklagd bakåt. Jag trodde det var en cykel jag mötte där i kolsvarta natten. :eek:
Den hade jag ringt in och anmält på direkten! Jag anmäler alltid allt trafikfarligt eller påkört vilt till polisen, det slarvas ngt otroligt med sånt. :mad:

Den hade jag ringt in och anmält på direkten! Jag anmäler alltid allt trafikfarligt eller påkört vilt till polisen, det slarvas ngt otroligt med sånt. :mad:
Efter tillräckligt många "vi har ingen bil att skicka" så skiter iallafall jag i att ringa, och när tom. räddningstjänsten slutat meddela för att dom får precis samma svar så är det bara bortkastad energi. Samhället är på dekis och laglöst, bara att inse fakta.

Efter tillräckligt många "vi har ingen bil att skicka" så skiter iallafall jag i att ringa, och när tom. räddningstjänsten slutat meddela för att dom får precis samma svar så är det bara bortkastad energi. Samhället är på dekis och laglöst, bara att inse fakta.
Bra, jag hoppas du tycker samma sak om du dagen efter läser om en familj som kört ihjäl sig och du struntade i att ringa in det.

Bra, jag hoppas du tycker samma sak om du dagen efter läser om en familj som kört ihjäl sig och du struntade i att ringa in det.
Om man gång på gång ringt in div. trafikfarliga exemplar som öht. aldrig skulle få vistas ute på vägarna och fått samma svar i 100% av fallen så slutar iallafall jag att bry mig, och jag har ringt massor av samtal och fått exakt samma svar. Dom kunde lika gärna ställa dit en telefonsvarare med "vi har ingen bil att skicka" inspelat.

Jag öser reflexer över min häst, enligt min stackars medryttare har hon och hästen kallats "julgranen" när de rider ut vintertid :D :rofl:

Själv har jag olikfärgade reflexer på både jackor och väskor när jag är civil. I stallet har jag en ridregnjacka med reflexer eller en reflexväst.

Jag ringde in en natt om att en person vinglade (full?) omkring längs motorvägen utan reflexer. Personen jag pratade med tackade och sa att dom skulle skicka dit en bil.

Bättre att ringa i alla fall, även om det inte blir någon åtgärd.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 732
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: cassiopeja
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka