Rosett

Trådstartare
Nu när mörkret faller på är det hög tid att utrusta sig med nya reflexer! Jag köpte en Rosa Bandet-reflex på apoteket i onsdags och har några Glimmisar nånstans...har liksom tappat bort dem. :(
Har ni några roliga, annorlunda reflexer i år?

Jag har två barnreflexer. En med bilen från filmen "Bilar" och en med katten i Bamse. Jag har även några dinosaurier. Ska köpa på mig några fler reflexer snart.

Rosa bandetreflex har jag inte sett men vad smart ändå!

Använder inte reflexer till vardags, men har det när jag rider. En reflexväst eller min soft shell reflexjacka. Samt har jag ett ridreflextäcke på hästen. Så vi syns gott och väl.

Kom på den smarta lösningen att sätta tygelreflexer på hundkopplet förra veckan - är mycket nöjd :D Jag tar på mig en reflexväst när jag ska ut i mörkret :)

Nu när mörkret faller på är det hög tid att utrusta sig med nya reflexer! Jag köpte en Rosa Bandet-reflex på apoteket i onsdags och har några Glimmisar nånstans...har liksom tappat bort dem. :(

Jag köpte två rosa bandet reflexer i år. Kanon pris för något som är användbart och hjälper cancern. Cancern ligger högt på min prioritetslista av donationer.

reflexväst och kängor med reflexer :banana: och på ryggsäck om jag har den... Och på täckbyxorna om jag har dom. Brukar få 'beröm' av äldre generationen och konstiga blickar av de yngre...( Spec när jag har västen med till och från krogen?!) (Vakter och polis brukar ge beröm dock) :banana: vem fn bryr sig i -30 grader vad hen har för ytterkläder på sig? Reflexer ska det va! :D

Tack för påminnelsen! Jag har inte varit ute och knallat i mörker på sista tiden (mest legat på soffan och varit höggravid) så jag hade inte alls tänkt på att det är dags att börja med reflexer.

Jag har några sk snapreflexer som jag brukar ha runt benen när jag t.ex. cyklar. Dessa ska jag sätta på barnvagnen. Har också köpt några rosa bandet-reflexer som jag ska fästa på ytterkläderna, plus att jag så klart har reflexer från tidigare år liggande. Jag gillar de mjuka i plast med liten kulkedja.

Jag kör på de hårda som hänger i snöre. De är perfekta att ha i fickorna, jag brukar ta snöret i handen och dingla med dem när bilar närmar sig om jag är ute i mörker på vägarna (sena hundpromenader). Brukar funka bra, bilarna saktar ner.

Föredrar de hårda framför remsor och andra lösningar, tycker de ger oslagbart bäst reflex.

Blinkhalsband för hundar kan man sätta runt armarna.

Jag kör på de hårda som hänger i snöre. De är perfekta att ha i fickorna, jag brukar ta snöret i handen och dingla med dem när bilar närmar sig om jag är ute i mörker på vägarna (sena hundpromenader). Brukar funka bra, bilarna saktar ner.

Föredrar de hårda framför remsor och andra lösningar, tycker de ger oslagbart bäst reflex.

Var hittar du de hårda? Vi hade såna när jag var liten, men nu tycker jag att jag bara hittar de mjuka när jag kollar i affärerna. Och jag gillar dem i snöre!

Det är inte bara reflexer folk slarvar med, 90% av alla cyklister jag mötte-körde om häromkvällen hade varken lyse eller reflexer och c:a 40% av bilisterna saknade antingen ett baklyse eller ett framlyse. Värstingen var en lastbil jag mötte på vägen mellan Nyköping och Vrena som bara hade ETT (1) parkeringsljus framåt och var mörklagd bakåt. Jag trodde det var en cykel jag mötte där i kolsvarta natten. :eek:

Jag har glimmisar på ryggsäcken och några jackor. När jag cyklar har jag (förutom cykellysen) reflexväst. Samma om jag är ute och promenerar eller springer i mörkret.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 732
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: cassiopeja
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka