Reflex till ryggsäck?

kopparberg

Trådstartare
Jag är på jakt efter något som jag mest liknar vid en säck eller ett sadelöverdrag som man kan dra över ryggsäcken när man har den på ryggen. Har sett en sådan vid flera tillfällen på en cyklist när jag pendlat till jobbet!

Fick uppfattningen att det var resår runt "säcken" som han bara dragit över ryggsäcken, och hela "säcken" var i materialet som är i tex varseljackor.

Jag har letat på nätet men bara hittat en grossist till en sådan, det eller två reklamtryckerier. Vet ni någonstans på nätet eller om någon affärskedja säljer en sådan som jag vill ha?
 
Sv: Reflex till ryggsäck?

Annars lär det ju vara jättelätt att sy det själv om du har tillgång till en symaskin.
Lite varseltyg, reflexremsor och ett gummiband.
 
Sv: Reflex till ryggsäck?

Menar du ett reflexöverdrag eller ett vanligt överdrag? Tror att jag har sett såna lite här och var, på clas ohlsson eller xxl tex.
 
Sv: Reflex till ryggsäck?

På Lidl har de just nu cykelveckor och förra veckans erbjudande var just ryggsäckar med sådan säck att dra över som du efterfrågar. Kanske finns det något kvar om du har tur.
 
Sv: Reflex till ryggsäck?

Jag har inte tillgång till en symaskin. För mig är att sy lika "lätt" som hjärnkirurgi tyvärr! ;)
 
Sv: Reflex till ryggsäck?

Reflexöverdrag! Vi har flyttat och sambon cyklar numera på väg till och från jobbet en bit på en trafikerad landsväg. Vill "reflexa upp" honom lite mer då ju ryggsäcken skymmer hans varseljacka.
 
Sv: Reflex till ryggsäck?

Om du googlar på:
ryggsäcksöverdrag reflex

så får jag iaf upp ett företag som säljer styckesvis (även med tillval med eget namntryck på)
 
Sv: Reflex till ryggsäck?

Reflexöverdrag! Vi har flyttat och sambon cyklar numera på väg till och från jobbet en bit på en trafikerad landsväg. Vill "reflexa upp" honom lite mer då ju ryggsäcken skymmer hans varseljacka.

Åhh tänk om alla hade en sambo som du!
Vilken fröjd det skulle vara att köra bil i mörkret då!

Japp jag är hopplöst less på alla som har alldeles för dåligt med reflexer på sig.
 
Sv: Reflex till ryggsäck?

Jag vet att det har funnits ryggsäcksöverdrag på Biltema. Om det är reflex på dem vet däremot jag inte, men det finns ju reflexer att köpa som man bara klistrar fast om inte annat :)
 
Sv: Reflex till ryggsäck?

Åhh tänk om alla hade en sambo som du!
Vilken fröjd det skulle vara att köra bil i mörkret då!

Japp jag är hopplöst less på alla som har alldeles för dåligt med reflexer på sig.

Tack! :)

Men jag är lite yrkesstörd, jag är trafiklärare. Och jag har ju sett en del informationsfilmer om hur dåligt man syns utan reflex, vet hur lång en reaktionssträcka är osv. ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 815
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 326
Senast: Magiana
·
K
Övr. Hund Jag letar efter en bra ryggsäck för att bära hund i, en italiensk vinthund på ca 3 kg. Jag letar absolut inte efter någon accessoar utan...
Svar
12
· Visningar
9 058
Senast: Kaaarin
·
  • Låst
Islandshäst Efter att ha lusläst annonser, kollat uppgifter/färger mm under ett par månaders tid så har jag jag sett en hel del tveksamheter...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
13 607
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp