redo/inte redo ??

I

island_95

Hur vet man om man är redo för att göra sin första tävling??

Jag har aldrig tävlat förut, men jag vill börja lite smått, men jag vet verkligen inte om jag är redo för det steget, jag rider och rider, och verkligen har inställningen att nu gör vi allt! jag tänker på sitsen och hur hästen går, att det inte ska vara för mkt form och att takten ska vara bra och ja,, Jag vill så gärna börja, men vet inte om jag är redo än.. :p

(islandstävling)

Har ni några tips?? :)

Sv: redo/inte redo ??

Känner du att du vill testa på tycker jag absolut att du skall göra det :) Det är jättebra att bara komma ut, träffa folk, känna på atmosfären, och öva! Man behöver inte satsa på en första plats varje gång.

Jag tävlade några enstaka gånger för många år sedan. Nu har jag en ny häst och vill testa på att tävla igen. Vi kommer säkert inte alls att vara redo, men skall testa på några tävlingar i vår bara för att! Mitt mål är en lugn häst och att komma in i tävlandet ordentligt.

Så som sagt, om du vill börja tävla, gör det! Så kan du ändra dina mål efterhand.

kruxet är att jag inte har någon häst..
Fast jag känner ju folk som har och den som jag rider hos har ett par hästar, men jag tror inte att hon vill låna ut nån direkt..

Då är det klart det blir svårt....
Vill inte dem du rider hos låna ut häst, så kanske du kan annonsera efter en annan lånehäst att ha?

det finns ju alltid prova-på-tävligngar.
sen tror jag att man är mer nervös än vad man behöver vara. Det är ju bara att fråga personalen om man inte fattar. Sen väl inne på banan är det ju bara att rida:)

Senast ändrad:

kruxet är att jag inte har någon häst..
Fast jag känner ju folk som har och den som jag rider hos har ett par hästar, men jag tror inte att hon vill låna ut nån direkt..

Köp en egen , det finns massor med hästar till salu. Köparens marknad nu:idea:

Det vet du nog bäst själ.. Jag trodde att Jag aldrig skulle tävla.. Men i år kände Jag mig redo.. Så nu blir det tävlings debut för mig:D

det är inte bara att köpa en häst:P
Det handlar om väldigt mycket pengar som inte jag har, och tiden som jag heller inte har under veckorna :P

Fast redo för tävling är man mer som ekipage häst + ryttare, även om amn är duktig så ska det fungera med just den hästen.

Vill du tävla och inte har egen häst så är möjligheterna begränsade. Vissa ridskolor låter eleverna tävla och det finns även de som låter medryttare7skötare tävla men man ska nog först visa vad man går för innan det blir aktuellt.

Det vet du nog bäst själ.. Jag trodde att Jag aldrig skulle tävla.. Men i år kände Jag mig redo.. Så nu blir det tävlings debut för mig:D

själv har jag alltid tänkt för mig själv; "det är en vanlig lektion, det är ingen tävling" :D
och är det en tävling så är det mellan mig och mig själv ;)

det funkar på mig och jag släpper lite på mina höga krav!

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 090
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
641
Senast: Squie
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
21
· Visningar
2 499
Senast: Tofs
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
626
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna