Redigera filmer

Blomskan

Trådstartare
Skulle vilja redigera och klippa ihop lite olika filmer som jag har.
Jag har aldrig tidigare gjort detta. Finns det några billiga alternativ eller kanske rent av något gratis program som man kan ladda ner.
Det behöver ej vara avancerat utan jag vill bara klippa och sedan gör aövergångar mellan olika filmer. Samt även lägga till musik kanske..

Sv: Redigera filmer

Windows movie maker. Finns redan installerat i alla datorer med någon version av Windows som OS.
Sen har även Youtube en inbyggd redigeringsfunktion där man kan klippa film och sen ladda upp.

Sv: Redigera filmer

Windows movie maker. Finns redan installerat i alla datorer med någon version av Windows som OS.
Sen har även Youtube en inbyggd redigeringsfunktion där man kan klippa film och sen ladda upp.
http://en.wikipedia.org/wiki/Movie_maker
Ser snarare ut som det inte finns i alla, att det togs bort i windows 7.

Jag hade för mig det var med i hemma-varianterna. Jag kör win 7 professional och skriver jag "movie maker" startsökfältet får jag länk till att hämta det från webben.

Hur som helst så ser vi på wikipedia att det kom en sprillans ny version förra månaden så det kan vara värt att hämta hem senaste ändå.

Jag har inte kört movie maker men hört att man kan klara sig fram med den.

När det gäller gratisalternativ i övrigt så tyckte jag det mesta var skräp när jag letade för några år sedan. Det enda jag hittade som var rätt bra för redigering var Pinnacle Videospin.
http://videospin.en.softonic.com/
Men det här med att koda (encode) videon försvinner efter provperioden på de funktionerna. Då fick jag ta till lite annan sådant och använda virtualdub för att fixa ner filstorleken efter det exporterats.
Jag föreslår du tittar med på Windows Movie Maker 2012 (Wave 5), det är nog smidigast.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 286
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 745
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 104
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 287
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vilsen i sporten.