Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det något receptfritt vätskedrivande som fungerar?
Jag svullnar upp som en Michelingubbe och tänkte att det kanske kan hjälpa med vätskedrivande ett tag.
Jo, men vad funkar? Det finns ju massor med olika sorterHälsokosten har.
Jo, men vad funkar? Det finns ju massor med olika sorter
Får prova nässlor. Hittat flera med maskros också, det kanske är bra det med.Jag ändrade som sagt mitt inlägg, senaste gången har jag för mig att det var nässelbaserat. Oavsett vilket jag tagit har det fungerat.
Ska kolla inJag använder uva-ört vid urinvägsinfektion (men även ibland vid fullmåne då min kropp anser att då ska man samla på sig vätska) och det är lätt urindrivande. Fungerar utmärkt för min del.
Jag använder uva-ört vid urinvägsinfektion (men även ibland vid fullmåne då min kropp anser att då ska man samla på sig vätska) och det är lätt urindrivande. Fungerar utmärkt för min del. Det är ju som med allt annat individuellt vad som hjälper men får du inte lindring av receptfritt och/eller faktiskt är mycket svullen så bör du söka vård.
La till lite @sthu
Ja precis! Jag fick tipset en gång för många år sedan och det fungerar för mig. Tranbärskapslar tar jag varje dag i förebyggande syfte, jag undviker kolsyrat så mycket jag kan också eftersom urinvägarna blir retade av kolsyra och när det ändå är på g så tar jag uva-ört i minst 10 dagar men ofta tills burken tar slut. Tre gånger/dag i början och när känningen är över går jag ner till en om dagen. Jag har botat enormt många urinvägsinfektioner på det sättet. Det är alltså inte i första hand att de är urindrivande som gör att de hjälper mot urinvägsinfektion utan örterna som är i. Att man tömmer blåsan ordentligt fler gånger per dag spelar säkert också in. Mindre tid för bakterierna att föröka sig på. Tranbärskapslar upplever jag fungerar bäst i förebyggande syfte. När urinvägsinfektionen är ett faktum är de inte så mycket till hjälp.Lite OT, men mot urinvägsinfektion? Förklara gärna för jag har ibland och har ännu inte hittat något som fungerar naturlig väg. Är vätskedrivande bra då?
Testat tranbärstabletter förebyggande och ibland högre dos under men det har inte fungerat medans jag har.
Ja precis! Jag fick tipset en gång för många år sedan och det fungerar för mig. Tranbärskapslar tar jag varje dag i förebyggande syfte, jag undviker kolsyrat så mycket jag kan också eftersom urinvägarna blir retade av kolsyra och när det ändå är på g så tar jag uva-ört i minst 10 dagar men ofta tills burken tar slut. Tre gånger/dag i början och när känningen är över går jag ner till en om dagen. Jag har botat enormt många urinvägsinfektioner på det sättet. Det är alltså inte i första hand att de är urindrivande som gör att de hjälper mot urinvägsinfektion utan örterna som är i. Att man tömmer blåsan ordentligt fler gånger per dag spelar säkert också in. Mindre tid för bakterierna att föröka sig på. Tranbärskapslar upplever jag fungerar bäst i förebyggande syfte. När urinvägsinfektionen är ett faktum är de inte så mycket till hjälp.
Kan intet din läkare skriva ut furix åt dig?Finns det något receptfritt vätskedrivande som fungerar?
Jag svullnar upp som en Michelingubbe och tänkte att det kanske kan hjälpa med vätskedrivande ett tag.
Är inte det lugnande?Kamomillte är väl vätskedrivande, eller minns jag fel?
Han tyckte inte det var ett problem, så han skrev bara ut etoricoxib mot smärtan i benet och tyckte jag skulle avvakta en månadKan intet din läkare skriva ut furix åt dig?
Inget på apoteket i alla fall.Finns det något receptfritt vätskedrivande som fungerar?
Jag har en kontakt med vården om min onda vad. Har tagit upp svullnaden med läkaren men han tyckte inte det var ett problem.Inget på apoteket i alla fall.
Något att tänka på om man svullnar mycket och ofta är att det kan vara lymfsystemet som är trögt. Lymfmassage går att göra både hos lymfterapeut och som egenvård - gärna efter att lymfmassören visat hur man ska göra, men det finns även instruktionsvideor på nätet.
Att man svullnar kan också potentiellt bero på att hjärtat inte orkar pumpa som det ska. Så det är inte fel att göra ett besök hos vården innan man börjar experimentera själv, om inte annat för att utesluta just detta...
Läkaren sa dock avvakta en månad, nu vet jag inte när du var där, men jag tolkar det som att du ska höra av dig om det inte gått över efter en månad eller blivit värre.Jag har en kontakt med vården om min onda vad. Har tagit upp svullnaden med läkaren men han tyckte inte det var ett problem.
Men med tanke på att jag knappt får på mig skorna eller kan knyta händerna tycker jag att det är ett stort problem..
@tanten tipsade om lymfmassage i en annan tråd. Ska nog testa!
Jaa, jag ska knapra smärtstillande en månad och sen återkomma. Hittills har det bara blivit värreLäkaren sa dock avvakta en månad, nu vet jag inte när du var där, men jag tolkar det som att du ska höra av dig om det inte gått över efter en månad eller blivit värre.
Om det blivit värre hade jag hört av mig igen alternativt gått till en annan läkare. Låter jättejobbigt som du har det!Jaa, jag ska knapra smärtstillande en månad och sen återkomma. Hittills har det bara blivit värre