Receptfritt mot nervositet?

Kapar tråden lite

Finns det något receptfritt man kan ta för att "ta av toppen" på nervositet? Jag är ett vrak med puls på 120 de dagar jag har tenta på eftermiddagen, jag är helt slut när tentan väl kommer. Jag är inte nervös före, inte heller under tentan, men just dessa förmiddagar.... :crazy:
 
Lade till en länk i mitt förra inlägg.

Jag använder smycken med stenar, eller i en påse i fickan/bhn, håller i dom, lägger dom på kroppen, mediterar med dom osv finns många sätt att använda dom på.
Fast länken förklarar ju inte hur det funkar?

"I have been told that it is now the time for using the power of the violet flame, to transmute negative energy. Did you know that the beautiful Amethyst Crystals are one of the stones that hold the vibration of the violet flame, and that these lovely purple crystals are powerful healing crystals?"

Jag menar, det ovanstående säger mig ingenting alls faktiskt.

Inte heller förklaringen under "How will these crystals help you":

These powerful stones vibrate within the third eye chakra, as well as the crown chakra, the soul star chakra and the etheric chakras right up to the fourteenth chakra.

[...]

It supports you to strengthen and bring through increased spiritual gifts. Using this stone in meditation may also help you to develop your abilities when communicating psychically.

[...]

This may aid the awakening of psychic visions and your clairvoyant abilities that are related to the third eye. Stones made into crystal skulls attract the presence ofpowerful spiritual energy, so this is another wonderful way of using its lovely energy.
 
Nu vet jag inte om du äter några andra mediciner som kan påverkas - men valeriana är milt lugnande, och finns på apoteket eller hälsokost. Även Johannesörtte är milt lugnande, och finns på hälsokost.
 
Jag har i perioder väldigt svårt att varva ner och somna på kvällen. Till att börja med provar jag alltid meditaion. Har en insomningsövning och en som jag använder som "powernap". Funkar inte någon av dessa så tar jag faktiskt Valeriana. Receptfritt och jag blir inte konstig av dem. Dvs. jag kan fortfarande hålla mig vaken och arlert om jag behöver men går jag och lägger mig så somnar jag lättare.

Har provat insomningstabletter (recept) men tycker det är så fruktansvärt otäckt när kroppen somnar och huvudet inte hänger med...
 
Svarar alla. Tack för alla tips, mer tips vill jag ha :) Jag motionerar en hel del (rider och tränar jakthundar) har provat meditera lite hemma men jag tror jag skulle behöva gå en kurs i att meditera eller Yoga bara för att få ordentligt med inspiration för just nu gör jag mig själv bara rastlös eller än mer nervös.

Men ska kolla in länken som @Magiana delade, lät onekligen spännande.
På ett annat forum var det någon som tipsade om Procalmin naturläkemedel(?) någon som har provat det? Jag vill bara förtydliga att jag inte tänkte ha några piller som permanent lösning men tror jag kan behöva det tillfälligt tills jag får läget under kontroll igen
Visst finns det lugnande mediciner där ute.. det som är bra är ju att du då inte kan stressa upp dig, det negativa är att man blir lite "små korkad" och tankeverksamheten blir långsammare vilket ju kanske inte låter så lovande i din situation,
 
Fast länken förklarar ju inte hur det funkar?

"I have been told that it is now the time for using the power of the violet flame, to transmute negative energy. Did you know that the beautiful Amethyst Crystals are one of the stones that hold the vibration of the violet flame, and that these lovely purple crystals are powerful healing crystals?"

Jag menar, det ovanstående säger mig ingenting alls faktiskt.

Inte heller förklaringen under "How will these crystals help you":

These powerful stones vibrate within the third eye chakra, as well as the crown chakra, the soul star chakra and the etheric chakras right up to the fourteenth chakra.

[...]

It supports you to strengthen and bring through increased spiritual gifts. Using this stone in meditation may also help you to develop your abilities when communicating psychically.

[...]

This may aid the awakening of psychic visions and your clairvoyant abilities that are related to the third eye. Stones made into crystal skulls attract the presence ofpowerful spiritual energy, so this is another wonderful way of using its lovely energy.

Jag förstår inte frågan :o...

Länken var mer tänkt som hur en specifik sten/mineral fungerar (egenskaper dvs)...

Du vill läsa om hur det öht kan fungera?

Då kan det vara bra att börja läsa om chakrasystemet först. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp