Recept på slicksten?

J

JenniferBatten

Är det någon som har ett eget recept på någon form av slicksten? Jag vet att dom finns att köpa men offtast är de dyra o de går åt så fort.Vet att det fanns ett i en Min H*st tidning för många år sedan men jag hittar den inte:confused: Någon som kan något?:idea:

Batte
 
Sv: Recept på slicksten?

15 kr och då är den dyr här, finns billigare speciellt om du köper flera stycken.
 
Sv: Recept på slicksten?

Hahaha...min saltsten skulle räcka i två år om jag inte bytte ut den!
Hon slickar nämligen knappt på den!
 
Sv: Recept på slicksten?

Nu när det har varit så varmt så får man ju räkna med en stor konsumtion av salt..

12-15 kronor för en saltsten kan väl aldrig vara dyrt.:confused: :confused: :confused:
Finns ju även tio kilos som blir billigare.

Om du blandar själv så kan du få fel struktur på ytan vilket gör att hästen ratar den helt..
Och i det långa loppet så kan det bli en klart dyrare historia..

AM
 
Sv: Recept på slicksten?

Nej hallå!!! det var inte en saltsten jag menade :mad: utan en slicksten men smak tex äpple eller lakrits som håller hästarna sysselsatta!!:D En saltsten är inte speciellt dyr ju. Man fäster dom itex ett snöre i taket eller under jollybollen o sen håller dom sig sysselsatta ett tag:bump:
 
Sv: Recept på slicksten?

Jahaaa..då fattade jag helt fel..:crazy:

Ber om ursäkt.

Nyfiken fråga bara...äter dina hästar lakrits??

AM
 
Sv: Recept på slicksten?

Ingen fara!! Japp det gör han, köpte en slicksten för hästar som stinker laktrits o den älskar han!:D

Batte
 
Sv: Recept på slicksten?

Var köpte du det? Det vill mitt hjärta också ha:love: (eller med äppelsmak)
 
Sv: Recept på slicksten?

Jag köpte med mintsmak förra året när hästen hade boxvila pga fång men hon ratade den, gav den till shettisen men han var inte heller intresserad, varmblodet har en med äpplesmak men han går inte nära den.
 
Sv: Recept på slicksten?

Hejsan,

Jag har också en sådan till min unghäst på två år som måste stå inne pga av en hovfraktur. Han äter upp sin på några timmar.

Tråkigt nog vet jag inte hur man själv ska kunna göra en just sådan, men jag kom på en sak nu som jag ska ut och testa. Ta ett stort äpple. Gör ett hål i mitten och sätt fast den istället :D För en påse med äpplen kostar inte lika mkt. Man kan säkert göra samma med appelsin. Kanske lite svårare.

//Jozzi
 
Sv: Recept på slicksten?

apelsin tkr många hästar ärt svin gott :)

vart köpte du den med lakris?? (jag vill ha en till mig själv :angel: )
 
Sv: Recept på slicksten?

LickIt heter dom!
Favoriten här verkar vara morot, följd av banan. Vet faktisk inga hästar som är särskilt förtjusta i mint.
Men så himla dyra är dom ju inte, 59kr för en refill. Och dom ska INTE äta så mkt av dom, det är inte bra. Så äter dom upp dom på en gång ska dom inte ha någon...

Tror det är svårt att göra en sån själv!
 
Sv: Recept på slicksten?

Laktitsstenen köpte jag på Horse St*re í Mjölby den vägde 5kg o kostade 280kr det finns 3kilos också. Dom billiga äter han inte, han har inte kommit på knepet hur han ska kunna äta dom närdom är runda men den här lakrits stenen ligger som i en glassbytta o den kan han slicka på hur enkelt som helst:banana:

Inte någon som har det receptet som finns i en gammal min häst tidning?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 839
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 579
Senast: Shaggy
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 779
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 997
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp