Recep på vindruvor?

Mia_R

Trådstartare
Hjälp!

Jag har massor med goda vindruvor men vet inte vad jag ska göra med allt. Jag kan ju visserligen smälla i mig allt, men det rör sig om rätt många kilon jag skulle äta upp ... Är det någon som har några smaskiga recept som inte innebär att jag torkar eller pressar dem? :d

Jag har redan gjort massor med romtopf och ska testa med plommon i madeira, men nog måste det väl finnas något gott sätt att ta tillvara på vindruvorna annat än äta upp dem färska? :confused:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hörde en kommentar om keratosis pilaris (=det hudproblem jag är drabbad av) i min funktionsmedicinska favorithälsopodd, och att...
Svar
3
· Visningar
2 389
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Vi flyttade in i nya huset för lite drygt två månader sedan. Min erfarenhet av växter sträcker sig till krukväxter som inte blommar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 565
Senast: labb
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tack vare att @cewe påminde mig om resistent stärkelse så fick jag tummen ur att testa. Jag hade hört om det tidigare och tyckte att det...
Svar
0
· Visningar
929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka