reaktionsförmåga

L

Litur_sötnos

var och tittade på en islandshäst för någon dag sedan, han verkade vara deppig på något sätt.
Liksom, han tittade inte när man kom i hagen, när en annan häst red förbi gnäggade han inte som han brukade.
Han står med får...
I ridningen hade ha typ ett pessoabett och det tycker jag var för hårt..han ville verkligen inte öppna munnen..och han ville fort av med tränset när man tog av det. Inom ridningen var han inte uppmärksam så mycket, gick och snubblade hela tiden...
Vad tror ni detta kan bero på? Saknar han kanske hästkompisar?
En veterinär har tydligen varit där nyligen och har inte gett någon anmärkning på det.

Sv: reaktionsförmåga

Litur_sötnos skrev:
var och tittade på en islandshäst för någon dag sedan, han verkade vara deppig på något sätt.
Liksom, han tittade inte när man kom i hagen, när en annan häst red förbi gnäggade han inte som han brukade.
Han står med får...
I ridningen hade ha typ ett pessoabett och det tycker jag var för hårt..han ville verkligen inte öppna munnen..och han ville fort av med tränset när man tog av det. Inom ridningen var han inte uppmärksam så mycket, gick och snubblade hela tiden...
Vad tror ni detta kan bero på? Saknar han kanske hästkompisar?
En veterinär har tydligen varit där nyligen och har inte gett någon anmärkning på det.

Min egen teori skulle vara avsaknaden av hästkompisar. Hur kan ett får ersätta en häst? Han kanske har tappat livsglädjen helt enkelt...

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 668
Senast: AbCdE
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 675
Senast: Mia_R
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 880
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar