Reaktioner på näsblod

anhe

Trådstartare
Har ni haft någon häst som börjat blöda näsblod mitt i ett lopp? Hur har i så fall reaktionen varit på hästen vid blödningstillfället och efter? Har man hittat något fel, typ infektion, eller har det varit en oförklarlig blödning?

Sv: Reaktioner på näsblod

Jag har haft en som har blödit en enda gång. Men det visade sig att han hade en förkylning i kroppen.

jag har haft olika hästar som" blött" näsblod i lopp.En var lungblödare,en hade ytliga kärl.en fick stänk( av gruset).
Den enda hästen man fick tänka sig för med var lungblödaren. :smirk:

Jag hade en på 90-talet som hade sönder ett blodkärl under träning.

Han blödde så jag blev helt nerskvätt och jag trodde att hästens sista stund var kommen och så visade det sig "bara" vara ett blodkärl.

/// ghost

Hade ett halvblod för nått år sen som var lungblödare.. jag tycker det var lite läskigt, jag blir så fjollig me blod o allt :o

Inte lopp men i ett hårdare jobb. Häst som varit ovanligt seg o stressad. efter andra intervallen på rakbana så forsar blodet ur båda näsborrarna. 9-årig valack med 400000 insprungna, skulle bli dotterns montehäst. Visade sig att han hade förmaksflimmer. Är numera promenadhäst.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
497
Senast: cassina
·
Hästvård Jag har haft många olika strategier under åren för att ta hand om bromsbett. Hästen är allergisk och får i stort sett alltid infektioner...
Svar
18
· Visningar
937
Senast: lundsbo
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka