Reaktion på vaccination

R

Romane

Vaccinerade min hund i måndags vid 15 tiden. Efter tre timmar var hon helt stel i hela kroppen, sköt rygg och ville helst inte röra sig alls. Jag förstog ju att det hade med sprutan att göra.
Senare på kvällen blev hon lite piggare och kom fram till dörren när jag skulle ut till hästarna. Jag tänkte skönt nu har det vänt. Men när vi kom in igen så satte hon sig bara på mattan inanför dörren oförmögen att ta sig vidare. Jag bar in henne i sovrummet och la henne på sidan, samtidigt som jag la mig själv.

Vid halv två vaknade jag och upptäckte att hon knappt andades, lyfte inte ens på huvudet, hon tittade bara på mig. Hon var väldigt varm på kroppen men fötterna och öronen var kalla. Jag hämtade vatten som jag försökte,och fick i henne. Det hjälpte, hon andades bättre.
Jag låg vaken resten av natten och kollade henne samt gav henne vatten.
På morgonen ville hon fortfarande inte lyfta huvudet eller röra på sig. Febern låg på 39,4.
Fick komma till vet vid 9, där hon fick en cortisonspruta.
Hon låg hela tisdagen men blev piggare och piggare. På kvällen var hon uppe och gick lite.

Onsdag morgon var hon riktigt med, satt vid frukostbordet och tiggde som vanligt, men hade svårt att böja sig ner och plocka upp smulor från golvet. Var fortsatt seg över dagen men mycket bättre än tidigare.
På eftermiddan och kvällen blev hon sämre igen, inte alls som måndagen, men ändå sämre. Ringde vet i morse igen, han trodde inte det var någon fara så länge hon åt och drack. Om hon inte var bättre i morgon skulle jag komma in igen.

Nu ligger hon bara igen och så får jag tvinga i henne vatten. Ska försöka få tag på vet igen.

Finns det någon här som har erfarenhet av sådant här?
Blir hon sämre i natt igen så får jag åka 15 mil till Strömsholm för att få veterinärvård.

Min stackars vovve.:cry:
 
Sv: Reaktion på vaccination

Kolla slemhinnorna. Är de bleka är det ilfart till strömholm som gäller för det där låter inte bra.
 

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hundhälsa I våras fick min lilla JRT tik på 14 år akut bukspottskörtelinflammation. Hon blev pigg och frisk på mindre än en vecka och blev...
2
Svar
22
· Visningar
2 566
Senast: tanten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 194
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp