Reaktion på vaccination

Corax

Trådstartare
Jag har en valack som är känslig för det mesta. Eftersom jag vet detta så planerar jag noga in när det är lämpligt att t.ex avmaska eller vaccinera.
I vanliga fall brukar feber efter vacc uppkomma dagen efter eller högst tre dagar efter.
Förra torsdagen fick han den årliga vacc, men ingen feber uppkom. Det förvånade mig naturligtvis. Men FEM dagar senare så hade han 39.2 och var riktigt hängig.
Enda förklaringen till febern är just vaccinationen eftersom febern var som bortblåst på kvällen den andra (6:e efter vacc)dagen.
Någon som varit med om något liknande?

Under 2001 och 2002 har 15 rapporter om biverkningar i samband med vaccination inkommit till Läkemedelsverket (5 st rörande rent influensavaccin). Vanligaste reaktionen är lokal på injektionsstället kombinerat med feber.(Därutöver har "generell muskelstelhet, skakningar, frossa , svettningar och svårigheter att äta" observerats.) Tyvärr hittar jag ingen uppgift om tiden mellan injektion och reaktion, dock avklingar symtomen "inom ett par dagar".

Liknande trådar

Hästvård Hej och hå. Hur sjutton kan man skydda skap/ljumskar/insida lår från de bitande odjuren? Främst utomhus, typ i hagen och eventuellt vid...
Svar
4
· Visningar
1 781
Senast: MonteRose
·
Hundhälsa Jag blir galen! Letar och letar på SKKs hemsida efter regler kring giltig vaccination för tävling men hittar verkligen ingenting! Jag...
Svar
10
· Visningar
1 730
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 644
Senast: Karminnie
·
Hästvård Hej! Min häst är inte ok, men jag blir inte klok på hans symptom. Nån annan kanske har nån idé? För drygt 3 veckor var min häst halt...
Svar
15
· Visningar
2 143
Senast: _86a_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka