reagerar i kappmuskeln

Falkenrally

Trådstartare
min häst reagerade när jag massera kappmuskeln ( den som går vid manken. hon reagerade genom att backa. muskeln kändes stel och hård
ska ta ut en kiropraktor snart (bara jag får pengar) o eventuelt massör. får si..vill rådfråga här först.

går det att fixa på annat sätt? genom att rida lungt o lösgörande eller rida i skogen ev bara gå ut o promenera??

tacksam för svar!

H julia

Sv: reagerar i kappmuskeln

bra sadel, rid hästen i rätt form, och givetvis lösgörande övningar..dom flesta muskelproblem går att rida bort, om man får hästen att arbeta rätt.

Sv: reagerar i kappmuskeln

sadeln passar och klämmer inte på manken och manken tar inte i på något sätt.

ok de e ett varmblod o hon kan gå i någolunda form i skritten och i traven börjar formen komma=) galoppen bryr jag mig inte så mye om för den kan hon redan både vänster och höger för skänkeln=)

har massa ridövningar från hippson som jag ska testa=)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 959
Senast: Fruentimber
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 455
Senast: mackan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 915
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka