RB86 och föl?

M

mollymalone

Mitt sto är av den tunnhudade sorten och ordentligt besvärad av knott och annat oknytt. Hon har ett föl vid sidan, född i början av maj. Jag undrar nu vilket insektsmedel jag kan använda åt stoet? Fastnade förra sommaren för RB86 efter att ha provat igenom hela arsenalen av medel. Kan det vara skadligt för fölet som pussar och "mular" sin mamma över hela kroppen?

Sv: RB86 och föl?

Inte om just det jag undrar över... och naturligtvis har jag läst på förpackningen! Där står bl a att det kan vara farligt vid förtäring samt att man ska undvika kontakt m ögon/hud (gäller iofs människor). Medlet är vegetabiliskt men ändå inte helt ofarligt, hästar kan visa tecken på svullnad, pälsavfall och blåsor. Kan någon med erfarenhet svara på frågan? :bow:

Liknande trådar

M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 333
Senast: Digbil
·
Avel Vi ska betäcka vårt sto nu i maj så om allt går som det ska så blir det föl nästa sommar. Första fölet så har en hel del funderingar och...
Svar
6
· Visningar
1 149
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 198
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Häromveckan var jag med om nåt som skakade om mig rätt ordentligt. Brukar ta in mina hästar en stund på dagen för att gå igenom dom, ge...
2
Svar
21
· Visningar
4 410
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar