RävJÄ-EL!!!

Norrlänning

Trådstartare
Nu har räv jäkeln tagit TVÅ PAR skor och en av ett annat par!
Varför i hela friden stjäl den skona!?
Vad ska h*n ha dom till?
Jag har gått runt i skogen intill huset men hittar inte en enda sko.

Ena paret var jäntans ridstövlar (vanliga gummi), dom kan ju inte ha varit så lätt att smyg iväg med:confused:

Nu har vi fått tagit in alla skor, trångt som f*n:mad:

Nu stjäl räven "bara" fåglarnas talgbollar och river ner fågelhuse i samma veva:devil:

Visst är rävar fin, men ett saltskott i baken skulle inte vara fel;) :D

Någon mer som har fått saker stulna av rävar?

Sv: RävJÄ-EL!!!

Den stackars räv som råkar vara i närheten när jag ser den kan räkna med att bli jagad över fältet :devil:

här ska inget kräk till räv komma och ens titta på mina små kaninälsklingar så tack å lov så håller dom sig borta :angel:

Fina att titta på men usch :p

har också hört om att en yngre räv har tagit skor :rofl:

/Zuzzi - rävjägaren som har insett att rävar är grymt snabba

Ha, ha Hörde grannen för ett par veckor sedan. Räven tog deras barns skor också. Men lämnade dom på tomten. Konstigt att dom tar skor. Måste lida av skofettishm. Vet inte hur det stavas.
Nej rävar är fina att titta på tycker jag. Stod och såg på en genom kikare senast i dag. Men han törs sig inte hit för vi har skällande hundar.

Alltså nu kliar jag mig i skallen. I sommras så hade vi en räv rackare här. En morgon så var tösens ena toffel borta! Menar ni alltså på fullaste allvar att RÄVAR tar dom? Tjuvaktiga skator har man ju hört...... Trodde att rävar bara stal mat.

HA rävar!

Det är såklart vildsvin som har tagit gummiridstövlarna. Grisar är okända gummifetishister!

Tamgaltar försöker ofta para sig tex med traktordäck och våran minigrisgalt har vid ett flertal tillfällen våldtagit svarta gummispannar (och en trädgårdskanna i plast)

/kt

Jo då visst tar rävar skor. Det såg dom t o m med egna ögon. Det har ju varit på Tv också. På djurprogrammen så har dom smygfilmat rävar som gått in i hallen och tagit skor. Men det handlar oftast om unga rävar som gör det. Tycker väl att det är skoj att se oss människor springa med bara en sko. Dom kanske är smarta och tänker att om dom tar en sko så haltar vi fram. Då kan dom inte jaga oss.

Men vi har ju två hundar varav EN väldigt skällig!
Men denna räv är halvtam säger byborna.
Han går mellan gårdarna runt sjön här.
Tror heller inte att den är särskillt ung då den är stor och väldigt fin.

Först trodde jag det var pappa som jävlats igen (inte ovanligt) men han svor på att han var oskyldig och sa direkt att det var en räv som gjort det.

Man kanske får lov att göra en skogsutflykt och spåra när det kommer nysnö...

Vi har också en halvtam räv här. Om den inte är skjuten nu vill säga. Jägarna är så glada över att få skjuta räven. När vi var ute och red mötte vi räven på vägen. Sedan kom det en bil som stannade. Vi började prata. Då kom räven fram igen. Den gick bara 3 meter från oss. Då hade vi två hästar med oss och så stod det en bil med motorn på. Hon i bilen försökte klappa räven. Men då gick den bara och fortsatte på vägen åt samma håll som den var på väg när vi mötte den.

Grimmor som mina hästar har för vana att ta av varandra. Gissa vad grimrik jag kommer bli när jag hittar den lyan. Annars försvann det skor på sommaren i mjölkkammaren.

Som tur är så bor jag mitt inne i samhället och behöver inte oroa mig över rävar... det vildaste vi haft på gården var Tyskharar, men inte ens de vågar sig hit längre... Nu får man dras med alla änder som käkar äpplena som fallit ner från träden. :d

det är ju inte så ovanloigt. Rävar älskar läder och vi brukar hitta både det ena och det andra när vi promenaerar runt i stora hagen... Man får inte glömma att stänga dörren till sadelkammaren ;)

Menar ni att dom även tar grimmor och sånt? Inte konstigt att man inte hittar lädergrimman som försvann i sommarhagen i år då.

mjodu iaf över fältet :devil: men konstigt nog hinner jag knappt till halva när räven har hunnit in i skogen igen :angel:

De tar allt. Snodde min nosgrimma i somras när kompisen glömt att lägga in den i sadelkammaren. Och det har hänt att han har tagit både bröstor och svanskappor. en gång försvann ett helt träns. Jättemumsigt att tugga på läder ju :) Hundar älskar också det!

2 par tror jag räcker. Men blir det blött så kanske det behövs 2 par till för ombyte.:smirk:

Såg en räv idag!!!!

Den lilla j---n trodde den kunde ta sig in på gården (som förövrigt ligger på ett öppet fält) obemärkt :devil:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt
  • Katt i påse

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama