Rävig fråga..

Sv: Rävig fråga..

Det är lugnt.. ;):)

Ja, men jag skulle vilja se den hunden som vill och kan vara ute i trädgården mellan 07.00 och 20.00 utan att äta upp höns, rymma och härja på dom som kommer förbi.

Precis, dom hårar och det blir sand efter dom trots torkning och badning.

Jag har inte direkt tid och ork efter en 13timmars dag att gå en promenad efter att ha mockat, fodrat och tagit hand om katter höns och ankor och även sett sonen.

Jag är ganska fånig och vill ha försäkring på mina djur OM något händer så vill jag kunna ge dom vård. Sen är det vaccineringar och avmaskning osv.

Just det dom dreglar ju med och spyr enorma högar.. *Yäääkk*;)

Nä, hund luktar ILLA, riktigt illa, för att inte tala om andedräkten.. En riktigt mökig hundfis bakom soffan.. För att inte tala om detta tiggandet vid matbordet..:cool:

De hundar jag träffat är ganska skälliga och det är något som jag inte står ut med..

:rofl:
VAD är det för hundar du träffat egentligen?

En smula mer allvarligt, så blir hundar till sörsta delen vad man gör dom till. Vissa grunder och förutsättningar finns förståss i olika raser, men i övrigt hänger det på hundägaren.

Ja, men jag skulle vilja se den hunden som vill och kan vara ute i trädgården mellan 07.00 och 20.00 utan att äta upp höns, rymma och härja på dom som kommer förbi.
Jag har 2 st såna här hemma, som du kan få titta på. :) Iofs är vi sällan hemifrån så långa tider, men jag tror inte timantalet spelar så stor roll i sammanhanget. Våra hundar går f ö utan några stängsel alls, vi har kommit överens om var revirgränserna går.

Tänkte på dina stängselplaner runt trädgården. Antagligen håller stängslet räven ute, men hur får du fjäderfäna att stanna innanför? Våra gillar att driva omkring, c:a 100 m från husen.
Betr el-aggregatet, så tycker jag att ju starkare desto bättre.

Ett alternativ kan kanske vara att ha hönsen instängda i hönsgården till vardags, och släppa dom lösa när ni är hemma? Vi har grannar som gör så, och det funkar ganska bra.

LIA

Vi hade inte höns innanför nätet utan getter. Kaninburen stod i den hagen för räven försökte nämligen ta sig in i kaninburen så drog vi in den i gethagen.

Ja, jag har nog haft otur bara, men tyvärr är det den bilden jag har av hundar.. *visslar* ;-)

Hönsen är inne när vi inte är hemma innanför elstaket och nät. Det räcker att kolla bort en stund så kan räven vara framme, men ett elstaket runt huset och hönsen och ankor ute när man är hemma,då borde det ju bli svårare iaf. :devil:

Liknande trådar

Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 508
Senast: Johannna1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 166
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?