Räv tog kaninen, led kaninen?

N

Nikke

Hejsan,

Har en liten snabb fråga. Min flickväns kanin blev tagen av en räv igår natt ser det ut som. Det som jag undrar är om kaninen han lida? Eller är det oftast så att dom får hjärtattack och kanske inte hinner känna någon smärta/rädsla? Om inte, hur dödar räven? Går det snabbt, eller springer den iväg med bytet för att sedan döda det?

Skulle uppskatta svar för att trösta en ledsen flickvän.
Mvh,
Nikke

Sv: Räv tog kaninen, led kaninen?

Båda mina Förra kaninen blev tagna av en räv, tråkigt. men jag tror räven knäcker nacken/ryggen på dem ganska omedelbart.. och att dom inte lever i skräck så länge innan dess..:crazy:
Håller mig därefter till rejäla nät, hönsnät är en historia.

Vill hon verkligen ha alla detaljer...?:crazy: Räven biter ihjäl,och sen släpar iväg bytet

*fnissar* Så typiskt pojkar att lära sig hur det gick till för att kunna trösta.. Ljug istället det är mycket mer effektivt;)

Vill hon verkligen ha alla detaljer...?:crazy: Räven biter ihjäl,och sen släpar iväg bytet

Kaninen lider ju inte när den är död och det var om kaninen led länge innan den blev dödad som ts undrade!
Räven dödar med en gång, den leker inte med bytet som katter utan, utan knäcker nacke lr ryggrad, vilket är ganska lätt på en kanin
Sen tar den med sig bytet innan den kalasar på det...

Det är inte alls säkert att det går så fort. Har du inte hört en hare som blir tagen av räv?

LIA

Liknande trådar

Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 044
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar