Rättuppstående

hast_galen

Trådstartare
Hej!
Jag har en häst som nästan alltid river rättuppstående, Varför gör han det? Vad ska jag göra? vad ska jag träna på?
hoppar ganska mycket stuts och fem och en halva men när vi hoppar banna eller enkelhinder river han nästan alltid,
Oxrar har han inga problem med, men rätuppstående och det kvittar om hindret är 30 cm eller om det är 90cm, har provat med att lägga markbom och rulla ut den lite men hjälpte inte har provat med boots både fram och bak men inget hjälper.. även provat att lägga titt saker under men då river han inte men när de är bort släppar benen på han

Har ni några bra tips? för att hjälpa han få upp bena på han?

hästen är 5 år O_o

Sv: Rättuppstående

tyvär har jag ingen film, :( och har svårt att fixa det med då jag inte har någon som kan filma :(

Sv: Rättuppstående

Träna galoppen, detär mycket enklare för hästen att hoppa i en bra galopp med mycket tryck och stamp.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·
Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
4 076
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 234
Övr. Hund Hjälp! Vi har en dvärgschnauzer, en tik som är 1,5 år och hon är världens bästa hund, såklart. Otroligt lättlärd, glad och lekfull och...
Svar
8
· Visningar
2 632
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama