Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast jag misstänker att jag är alldeles ensam? I princip alla jag känner har slutat med dessa underbara djur, man orkar bara med att hjärtat brister så många gånger. Jag tänkte lägga upp bilder, men det blev tydligen inte av just nu. Så får återkomma med mina små.
Grodan. Här hemma bor numera en 5 veckor gammal Arinellas Skänk.Jag har inte haft på flera år, upplevde att det var oerhört svårt att hitta bra kullar när jag köpte mina sista. Saknar dem fortfarande, speciellt de där underbara små krabaterna som jag födde upp själv genom åren.
Grodan. Här hemma bor numera en 5 veckor gammal Arinellas Skänk.
Ja, de sista tre riktigt trevliga honorna jag köpte kom från henne
Jag hade råttor som ung och dottern har också haft. Så underbara djur att man blir knäsvag när man ser dem eller får klappa någons.
Grodan. Hade en råtta från henne för över 20 år sedan.
Sedan har andra uppfödare fött upp våra senaste som dottern hade. Jag är säker på att dottern kommer skaffa till sina ungdomar sedan när/om hon får barn. Hon nämnde häromdagen hur bra husdjur råttor var för just ungdomar. Förutom vuxna.
Här kryllar det av vilda råttor, ett tag hade de bo under ett träd här ute och i skymningen kunde man se unga råttor som kom fram för att titta lite på världen utanför.Alltså jag har inte haft råttor på typ 3 år nu skulle jag tro... Det är fan plågsamt alltså, är så jävla råttsugen att jag kan gå sönder ibland och sitter då och då och fönstershoppar grejer till råttorna jag inte ska ha och planerar för vilken bur jag ska ha och var den ska stå, var det blir lättast att råttsäkra och var det är för dragigt och yada yada yada... Försökte mig på att sitta råttvakt för att få lite råttkontakt men nä, det är ont om råttor i trakten. Fick kontakt med en bekant som kunde låna ut ett par hanar men det kändes onödigt att de skulle behöva flytta fram och tillbaka för min skull, har sett för många trasiga psyken hos runtflyttade hanar för det.
Såg mitt livs första vildråtta igår och så var karusellen igång på nytt... Gaah, dessa underbara små varelser! En vacker dag ska jag ha mig en liten honflock
@Viva föder du upp än eller är det sällskapsråttor som gäller nu?
Åh! Här har de tydligen funnits i vattenparken intill utan att vara speciellt synliga men ett bygge har drivit bort de. Är fan lite bitter över att råttan jag såg inte var en tamråtta, för då hade den fått följa med hemHär kryllar det av vilda råttor, ett tag hade de bo under ett träd här ute och i skymningen kunde man se unga råttor som kom fram för att titta lite på världen utanför.
Bra fråga. Jag tänkte ju sluta med råttor då.. Eller jag har slutat med råttor, Skänk tillhör egentligen en god vän. Men om hon och resten av syskonen utvecklas väl, och hanarna från min sista kull håller sig pigga och friska till sin 2-års dag så kanske det blir en till kull. Vilket måste göra mig till världens mest oproduktiva råttuppfödare, totalt 4 kullar på 5 år.
Men jag vill inte!Åh! Här har de tydligen funnits i vattenparken intill utan att vara speciellt synliga men ett bygge har drivit bort de. Är fan lite bitter över att råttan jag såg inte var en tamråtta, för då hade den fått följa med hem
Dåså. Du är härmed dömd att fortsätta föda upp. Shit happens Personligen skulle jag nämnligen inte ha något emot en semi-daydreamare eller två so to speak
Haha jo, jag fattar vad du menar. Själv föredrar jag tanter på dödens rand typ Så trist att få ha de så kort tid bara. Hade mest omplaceringar förr själv och det var en rätt kort medeltid jag fick ha de och ganska korta intervaller mellan varje dödsfall. Nu är det ju sjukt få seriösa uppfödare kvar dock så det slutar väl med majoriteten omplaceringar här igen när det väl är dags, men nog ska det varvas med en och annan bebis alltMen jag vill inte!
Eller jo, på någon nivå vill jag väl det men tillhör den delen av mänskligheten som föredrar vuxna djur. Alltså råttbebisar är helt bedårande söta men de är ju ofta ganska slätstrukna innan de vuxit till sig och utvecklat sin personlighet. Så omplaceringar passar mig utmärkt. Men gör mitt bästa att förvalta Daydreams arv, det är hon som är vännen som äger Skänk dessutom.