Råttornas minifångst..

F

fancyfree

..är helt nerpissad och stinker efter bara 2 dagar och jag orkar bara inte tvätta den där varannan dag. Dom bor mer eller mindre i den där fångsten och sover alltid där så jag har ingen lust att ta bort den för dom. :crazy:

Finns det typ någon smart lösning som att lägga något i botten på den, eller någon annan fångst som inte tar åt sig lukten så mycket. Den fångsten dom har är i något plastigt material, IKEA's i tyg kanske är bättre?

Sv: Råttornas minifångst..

Kan du inte ha sånna där papperspellets (toa-lätt eller något finns det väl något som heter...?) i? :idea: Så det suger upp liksom, så kan man bara ta bort det?

Köp en-två st. Mini-fångst till (de är ju inte särskilt dyra) så du kan byta medan den andra är i tvätten. Så gör jag med mina hängmattor. Eller prova att lägg t.ex. en fleecebit eller något i botten istället. Dels är fleece tvättbart och dels brukar man kunna få tag i fleece rätt billigt (metervara) så man utan särskilt dåligt samvete kan kasta bitarna när de blivit nerkissade.

Men det är ju så hårt, tycker inte om dom :p

Ja det kan jag ju göra :idea:
Just nu har jag små handdukar i dom 2 facken, har skänkt bort 4 gamla till dom, annars så har jag lite fleece rester som ligger o skräpar kan ju ge bort det också..

Mitt tips är att köpa två = tvätta... Tidningspapper i botten på den som används och fleece ovanpå.

Har köpt 2, tidningspapper funkar inte. Efter några timmar är tidningen i småbitar lite här o där och inte på botten ;)

Ahh, känner igen det där ;) Men då är det nog bara att köpa extra och tvätta ofta... Du har tur som inte har gnagråttor i alla fall :D

//Phillippa, som har turen att ha rumsrena OCH gnagfria råttisar...

Ja haha, ska verkligen försöka att få dom rumsrena om jag har tålamodet för det ;)

Mina första blev det från första början O: Jag blev helt chockad. Sedan har de lärt de nya råttorna allt eftersom. Har du toalåda i buren?

Jaaa.. En såndär hörntoalett med sand i, men dom bajsar & pissar hellre i sitt egna bo och sover i det, usch förstår inte hur man kan vilja sova i det.dumma råttor *host*. Men min förra råtta var också sån som liten men valde ett hörn i buren senare när han blev äldre..

Det kan vara svårt att få dem rumsrena, men så länge man har en hörntoalett och håller den fräsch så KAN man ju ha tur, det hade som sagt jag :) Jag förstår inte heller hur de kan ligga i sitt eget kiss, mina råttor blir hysteriska när det är kiss i deras sovhus fter att de kissat på sig i sömnen... Men så tror jag iofs att de är litet fina i kanten :angel:

Har du tjejer? Dom brukar vara lite renligare av sig än grabbarna..

Yup. Två stycken hemma, sedan har min moster tre... Får två nya i september.

ahaa, själv ska man ner till skåne och köpa 2 pojkar imorgon :bump:

som i värkliga livet då :rofl: gossar brukar ju bvara lite *nu har jag homer simpson i huvudet nör han ligger p sovvan fingrarna oranga av ostbågar och typ nergeggad på tröjan och stinker ur munnen osså orakad och *syyyy* :rofl: *

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 923
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 990
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 197
Senast: lundsbo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka