Sv: råttor..

Haha förstår det du :D

aiquen: Repet i tjejernas bur köpte jag på ÖB, det var hopknutet så det såg skitkort ut men när man knöt upp var det tom för långt för att användas som hopprep, och kostade bara 30 spänn :) Man kan ju hitta en massa på ÖB :bow:

Råttorna gör inte så mycket med det än att springa över och balansera på de, men hänger som några prydnader gör de inte iaf :)

aiquen skrev:
Nja, kanske inte en så bra idé att ha honor och hanar ihop. ;)
Men vilken jobbig sits ni hamnat i. :crazy: Ni kan inte försöka hitta någon seriös uppfödare som säljer råttor istället?

a det känns nästan inge kul att köpa råtta nu e eller jo klart att ja vill at ci ska ha en råtta men nu känns det som att det är bättre å inte köpa nån... tror att de är jättelångt bort till närmaste uppfödare... skit jobbigt nu... vill ha en råtta men ja vill inte att råttan ska må dåligt för att vi vill ha en e....

Inte jag heller först, men de har en massa bra! Här har de en hylla med djursaker, och så djurmat och kattsand närmare kassorna, men förutom det finns ju en massa annat man kan använda också. Bland båtgrejerna och verktygen finns ju rep också bla :bump: Och jag vet inte hur många plastbrickor jag fyndat där, de blir perfekta hyllor :bow: Enda nackdelen är att det är rena självmordet att ta sig dit på vintern men vad gör man inte...

Håll tummarna för att man får pengar tillbaka när man inte handlar för hela presentkortet på djuraffären, jag är ju iväg åt det hållet imorrn så jag skulle gärna svänga in på ÖB på samma gång :banana:

snell_hest: Var bor du någonstans? Och vart kan du ta dig någonstans för att hämta råtta om ni skulle hitta några seriöst uppfödda ni vill ha?

okej nu villl ja ha ett rakt svar bara ja eller nej!
köpa råttan å vata att den kommer till någon där den troligtvis kommer att bli uppskattad väldigt mycke men troligtvis barfa en råtta eller inte köpa någon alls å inte veta vad som kommer att hända den... dom har ormar där som ja är väldigt rädd att den kommer att mätta en orm snart men ja har ju igentligen ingen aning om vart den kan komma annars. kan ju komma till en annan familj med många råttor också... säg ja eller nej!!! tack

Jag skulle inte köpa den.

Visst är det inte så kul för råttan att ätas upp men hellre det än att leva ensam, den lider ju inte av att vara död liksom. Och så är det ju det där med att stödja oseriös avel...
Och pengar spelar ju in antar jag. Man vill ju hellre betala mer för att köpa en råtta som är frisk och kry med bra temperament än att få stå och punga ut en massa pengar på en sjuk råtta i framtiden.

Med tanke på vad det verkar vara för uppfödare kan man ju inte veta temperamentet heller. Kan ju lika gärna vara väldigt dominant/bli väldigt dominant, kan börja bitas och hela köret. Har själv haft hanar som är för dominanta och har en grabb här hemma som börjat se mer dominant ut och det är allt annat än kul kan jag säga... Nu blir det till att hålla stenkoll på lilla Leffe, hade tänkt skaffa en till hane (har bestämt mig för att behålla grabbarna ändå och vill ha minst 3 råttor i varje flock ifall något händer) men jag får avvakta och se hur han beter sig med Balder först och bedöma därefter hur det blir... Och hur Balder beter sig för om Leffe inte klarar av att bo med honom sen behöver ju Balder en ny kompis iaf, om han inte blir likadan.

Jag som just hittat en grabb nere i stockholm jag gärna vill ha, men icke :(

Var ligger Edsbyn?

gul_zebra skrev:
Jag skulle inte köpa den.

Visst är det inte så kul för råttan att ätas upp men hellre det än att leva ensam, den lider ju inte av att vara död liksom. Och så är det ju det där med att stödja oseriös avel...
Och pengar spelar ju in antar jag. Man vill ju hellre betala mer för att köpa en råtta som är frisk och kry med bra temperament än att få stå och punga ut en massa pengar på en sjuk råtta i framtiden.
:bow:
Håller med,
iofs... det där om ensam råtta ska jag nog inte säga nånting om... har fortfarande inte hittat en kompis till Hilda :o :crazy:

snell_hest Det är bara ní som kan avgöra om ni ska köpa råttan eller inte, men som zebran sa, den lider mer av att vara ensam än å vara död. Och om ni ska skaffa råtta öht, så skaffa två, för deras skull.

Bara så du vet, så kan hanråttor lukta väldig starkt!! Honan luktar nästan inget alls. Lycka till!!

Tja, jag har töser kvar här som vill flytta, bara att hojta om du vill ha de ;)

nanna: Luktar starkt gör de inte, sånt beror på burstorlek, rengöring, bottenmaterial, hur många råttor det är osv samt att det luktar 3 ggr mer om man har hanar och honor i samma rum än om de är åtskilda.
Men lukta från hanar bara sådär brukar det inte göra...

ett tips: köp från ett annat ställe där råttorna är tama och 2 av samma kön. ingen råtta trivs att vara ensam!

Det har jag ju sagt många gånger :p

Och min pappa åker genom småland när han åker till Tyskland också. Visst var det i småland du bodde va? :angel: :D

Liknande trådar

Däggdjur Hej! Jag har en ung kaninhona som vi har parat, der blir isf första kullen för henne! Vi tog hit hanen i förrgår, och släppte ihop...
Svar
11
· Visningar
10 590
Senast: JLoveJ
·
M
Däggdjur Igår förmiddag hittade jag min älskade hankanin död i buren.. :cry: Antagligen hade han precis dött... Honan satt inne i lekstugan...
Svar
2
· Visningar
1 287
Senast: sussiqt
·
Däggdjur Om någon minns tråden om att min dotter ville ha kanin så lyckades jag inte riktigt förena mig med tanken så istället blev det efter...
Svar
3
· Visningar
1 079
Senast: angelwings
·
Katthälsa Besökte vårt lokala katthem (”rescue centre”) i lördags för att se om jag på något sätt kunde hjälpa till och helt plötsligt har jag...
Svar
5
· Visningar
2 079
Senast: Majvi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama