M

missPetra

har hand om två råttor nu under en tid o undrar om det finns nåt trick eller liknande som man kan lära dom? :) skulle vara skoj :) alla tips mottages tacksamt ;)

Sv: råttor

Allt möjligt typ ;) Eller ja, flyga kanske är lite svårt iofs... :D

Sitta fint, agility, komma på inkallning... Bara fantasin sätter gränserna :-)

Råttor är mycket intelligenta djur!
Så det mesta går att lära!

Lycka till! :D

oj går det o lära små råttor allt sånt :O hur gör man då? bara locka med godis? kan dom verkligen hoppa? (agility) eller menar du typ krypa genom ringar o sånt?

Locka med godis!! :)
Bara du vet ju vad din råtta gillar, å vad det har som favorit snask! ;)
Börja lite smått å busa med den så kan man ju avancera sen.

Nu är ju inte jag någon expert på rådisar, men man kan ju bygga en liten hinderbana, jag har sett det på tv, på Tom Tits tror jag det va. Tjo, vilka råttor! Duktiga som tusan!

haha vad roligt :) det är enkelt, små hundgodisar ("choklad") o pepparkakor :D
en hinderbana ska jag nog bygga, så kan jag inhägna med videfodral eller nåt :p

Ja, du ser, det är bara fantasin som sätter gränser!

Lycka till! :D

Klart det går, råttors IQ ligger ju trots allt mellan hund och katt ;)

Jepp! Fast de flesta klättrar istället :P Här finns agilityfakta: http://www.abc.se/~m10342/1start.html

Skitkul med agility kan jag lova, tycker både jag och Diva :) *skryter lite med att min Diva vann och blev domarfavvo utan att ens ha tränat förut* :cool: :D

Åh, det är ju det där jag menar! *trög Cronis!*
Det har dom på Tom Tits!! Det är skit kul å se rådisarna springa hinderbanan!

Liknande trådar

Mat Jag har nyss köpt en Le Creuset-gryta och vill så gärna göra goda bröd i den! Dock är jag lite nervös då många recept vill att man ska...
Svar
15
· Visningar
594
Senast: Caoimhe
·
Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 227
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 992
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
568
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama