Råttlös i 6 veckor?

gul_zebra

Trådstartare
Ska ha APU from nästa vecka och 6 veckor framåt... Har dock inte fått tag i APU-plats så det lär bli skolans stall jag är i. Kommer isf antagligen bo på skolan.
Hoppas såklart på ett djurrum så jag kan ta med råttorna. Kommer dock åka hem på helgerna, så alla råttor kan isf inte följa med utan det blir max 1 bur av 4... Men antagligen får jag inget djurrum (de brukar inte lånas ut utan man brukar få låna rum utan djurtillåtelse) så då blir jag råttlös.
Visst, jag kan åka hem på eftermiddagen och tillbaka på kvällen igen, men hur kul är det på en skala? Då hinner jag iofs ändå inte med att pyssla med råttorna som jag brukar. Hur som helst blir både jag och råttorna lidande hur det än blir. Skit också! Om de ändå kunde klara sig själva åtminstone 2 dagar (åker hem på fredagar, dit på måndagar), då hade det kunnat fungera om jag lyckats tjata till mig ett djurrum. Skit skit skit, jävla APU... :mad:

Menmen, hur som helst kommer snäckorna få följa med i vilket fall som helst iom att de får vara i ett icke djurtillåtet rum pga att det inte är någon risk för allergi. Så jag har ju de med mig då. Men ändå liksom, hur kul är de jämfört med RÅTTORNA?! De är ju mer tittdjur, råttorna är ju mina älsklingar... (Nu har visserligen snäckorna inte kommit än, men man vet ju aldrig. De kanske är skittråkiga, vad vet jag :angel: :D)

Men hur som helst. De här veckorna blir ett rent HELVETE för både mig och råttorna. Fan också :(

Sv: Råttlös i 6 veckor?

Jag hade nog dött! :angel:
Stackars dej! Se till att mor/far tar hand om dem ordentligt!

Lejonflickan skrev:
Jag hade nog dött! :angel:
Stackars dej! Se till att mor/far tar hand om dem ordentligt!

Kan inte lita på de... Pappa vill helst se de döda, så han skulle vägra. Mamma må gilla de men samtidigt hatar hon de. Äldsta syrran gillar de med får för sig att hon börjar lukta råtta bara av att se de... Så den enda som återstår är yngsta syrran, som passat de förut. Då kom jag dock hem och såg att de hade varken mat eller vatten, snustorrt i alla skålar :eek: :mad:

Det blir nog till att pendla för min del, de i stallet får säga vad de vill. Jag tänker inte komma i tid minsann :devil:

Kanske dags å minska antalet råttor?
Du lär ju stöta på fler sådana här hinder i livet. :smirk:

TCJ skrev:
Kanske dags å minska antalet råttor?
Du lär ju stöta på fler sådana här hinder i livet. :smirk:

Nejnejnej. Jag vill ha mååånga råttor.
Fast det kan jag inte ha... Tror jag börjar bli allergisk mot de också nu... :(

Va hemskt att vara utan sina små älsklingar (jag brukar klara ca en vecka MEN 6?! :eek: , skulle inte tro det va?).

Stackars dig med allergi, är själv välsignad utan en enda allergi.

Donalds skrev:
Va hemskt att vara utan sina små älsklingar (jag brukar klara ca en vecka MEN 6?! :eek: , skulle inte tro det va?).

Stackars dig med allergi, är själv välsignad utan en enda allergi.

Jag blir tokig bara av att vara i skolan utan de :o Jag vill ha med mina älsklingar öööverallt :love:
Så nu har jag mycket tid 7 veckor framåt. Fick inte plats i skolans stall och har ingen APU... Hoppas bara jag inte blir av med bidraget... :crazy:

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 092
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag undrar det ibland. Det är ju så sjukt svårt att rida. Varför ska man ägna sig åt något som är så svårt? Det kan ju bero på att det...
Svar
0
· Visningar
261
Senast: Magiana
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 068
Senast: Otter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama