Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lägga sig kan ju alla men hingstägaren har inte så mycket att säga till om ifall det inte står något om det i ett ev.avtal.
Hingsten jag använde till mitt sto har föl- och färggaranti (homozygot tobiano) och det enda dom hade önskemål om var att stoet inte skulle gå tillsammans, eller i närheten av, någon hingst eller valack. Jag hade inte problem att följa det![]()
Min äldsta fölmärr (24 bast-14 föl) Både låter sig betäckas när hon är brunstig samt betäcker andra ston *crasy*
Varför? I dont know....
Det är inte helt ovanligt att dräktiga ston brunstar
Det var nyheter för mig! Har nämligen aldrig sett det såvida inte stoet resorberat.
Djurjouren gav ett svarVarför vill de inte att hon ska gå med en valack? Jag kan förstå infektionsrisken med en betäckningsvillig valack vid brunst men annars borde det inte vara ett problem? Anledningen att jag frågar är att stoet jag lånar magen på ska släppas ihop med en valack efter konstaterad dräktighet på 45 dagar (ska kollas på fredag). Stoets vanliga hagkompis (sto) har hastigt och lustigt flyttat och eftersom det varit problem med ostabilitet i vår andra stoflock är hon inte välkommen dit så alternativet är att gå själv vilket jag tycker är en usel lösning. De går nu i hagen bredvid varandra och det verkar fungera bra.
Förstår inte riktigt vad färg har med saken att göra?Om man har nån typ av färggaranti ,är det ju inte värre än att den som äger fölet tar ett DNA test om det skulle födas ett enfärgat föl (om nu hingstägaren misstror stoägaren om faderskapet).