Och jag måste säga, jag var med i Handels i många år och inte en enda gång lyfte de ett finger för att hjälpa mig med alla de gråzon (och ibland olagliga) saker som företaget jag jobbade för pysslade med. Jag fick bara höra "vill du verkligen bråka om det här? Finns det inte viktigare saker? Om du inte är nöjd kanske du skulle byta jobb istället" Så att vara med i ett fack är inte alls alltid lösningen när man får problem och just Handels är rätt tandlösa, egen erfarenhet och många kollegors inom branschen.Jag bad inte om en lösning, jag ville ha lite input utifrån, se om det är vanligt att det funkar på det här sättet eller ej. Avtalet är inte konstigt, det är precis i sin ordning, men verkligheten ser annorlunda ut än vad både det muntliga och skriftliga avtalet har varit. Sen är inte alltid facket det bästa alternativet och bara för stt facket säger att jag har rätt betyder inte heller att jag kommer få igenom det. I alla fall inte utan en långdragen process, Jag vill inte bråka med stället jag jobbar på, kommer vi inte överens så kommer jag inte jobba kvar.
Jag är så jäkla glad att jag bytte....