Rått-tråden

dramatik

Trådstartare
Ja, vilka här inne har egentligen råttor?
Släng gärna in bilder och presentation på dem och berätta varför det blev råttor för just er.

Jag började med råttor efter att en kompis övertalade mig att köpa ungar av henne efter att hennes råttor hade tjuvparat sig.
Jag måste nog medge att jag var lite skeptisk till det i början, men sen har jag nog aldrig ångrat mig:love:
Och i år köpte jag rådisar igen efter ca 2 års uppehåll.
Har för tillfället tre hanråttor och imorgon ska jag hämta 2 honor också.

Har bara bilder på 2 av dem, den ena är minst sagt omöjlig att fota:p

Klas.
f-1/1-08
Silver mink irish mm(tror jag, om inte så berätta gärna vad han är)
Himla gosig kille, och nog den snällaste råtta jag någonsin träffat.

21846412.jpg
[/url][/IMG]

Nytilskottet Ernst
- Någon gång i maj i år(kommer inte ihåg datum)
Black striped roan
Har bara haft honom några dagar så har ingen riktig uppfattning om hans person än.

21846398.jpg
[/url][/IMG]

Och så Musse som är bror till Klas.
Black Husky roan
Charmig kille som alltid ska påm upptäcktsfärd, men kommer rusandes till matte om något blir för läskigt.
Tyvärr ingen bild än, får fixa det.

Så kom igen nu och släng in bilder och så på era rådisar;)

Sv: Rått-tråden

Jag hade marsvin först... Men började gymnasiet 6 mil bort och skulle bo på internat, fick inget rum där man fick ha djur med sig. Syrran skulle ta hand om min lilla gris men det funkade inte alls utan jag blev tvungen att sälja.

Framåt sommaren efter första året blev det alldeles för tomt utan djur och det var redan bestämt att jag skulle pendla. Bestämde mig för att jag ville prova på något nytt och valet föll på råttor. Har ingen aning om hur, minns bara att jag tyckte råttor verkade perfekta :D Blev en massa övertalning och lirkande så hade jag mina råttor till slut, och har varit fast sen dess. 5 år har det gått nu och jag har inte varit utan råttor en sekund :laugh:

Har 13 honor just nu - lite för många för att jag ska orka berätta om varenda en så jag kör på en kortis ;)

Mansikka, aka "Sickan", silvermink irish missmarked dumbo, 1 år och 10 månader
1mansikka.jpg

Swanheart, silver black european berkshire, 1 år och 7 månader
2swanheart-1.jpg

Kinslayer, aka "Gun", agouti irish missmarked, 1 år och 7 månader
3gun-1.jpg

Elsa, silver black hooded, 1 år och 7 månader
4elsa-1.jpg

Alla fick inte plats...

...här kommer några till

Mirva, aka "Gunnar", self pink eyed white, 1 år och 5 månader
5gunnar-1.jpg

Lilja, silver black european berkshire, 1 år och 2 månader
6lilja-1.jpg

Frutti, aka "Gunilla", silver black european berkshire, 1 år och 2 månader
7gunilla-1.jpg

Anima-Dårpippi, aka "Anima", chocolate point siamese, 9 månader
8anima-1.jpg

Gullan, aka "Tuttul", mink european berkshire dumbo rex, 4 månader
9tuttul-1.jpg

Här är de sista, 4 små systrar ur ett stycke pizzakull :laugh:

Capricciosa, agouti bareback missmarked dumbo rex, 3 månader
10capricciosa.jpg

Gorgonzola, agouti hooded dumbo rex, 3 månader
11gorgonzola.jpg

Marinara, agouti hooded dumbo rex, 3 månader
12marinara.jpg

Margherita, cinnamon hooded dumbo dubbelrex, 3 månader
13margherita.jpg

:love:Jag blev helt kär i gunnar och marinara!
Gud vad många råttor du har.

Farligt att börja med råttor, man har en förmåga att "samla" på dem.
Jag skulle bara ha 2, imorgon är de 5.:angel:
Haha:D

Jag flyttade hemifrån och uppväxt med djur som man är kändes det välödigt ensamt. Så jag ville ha ett socialt, trevligt djur som inte levde så länge (eftersom jag inte kände att jag kunde planera mitt liv 10 år framöver) och inte tog så stor plats (den punkten höll dock inte länge). :D

Jag började med två (fast ville egentligen bara ha en) och numera bor 9 tjejer hos mig.

Tilde, Black/Agouti Striped/Husky Roan Rex är ungefär 1½ år.
Kommer från en tjej som hade flyttat och inte kunde ta med henne. Så hon blev kvarlämnad ensam hos tjejens ex (som inte brydde sig ett skit om sin förra tjejs råtta) i 3-4 månader innan hon hamnade hos mig. Hon är mattes största pussråtta!

Helia, Mock Fawn Dumbo är 1 år och 1 månad.
Kommer från en uppfödare i Danmark. En pussråtta hon också med väldigt milt temperament, i alla fall mot människor. :angel:

Luci, Agouti Dumbobärare är 1 år och 1 månad.
Kommer från en uppfödare i Stockholm. Råkade ut för en olycka för ett tag sedan och det är därför hon håller huvudet lite snett. Väldigt avslappnad tjej med massa häng som älskar att somna överallt.

Shiri, Black Capped Mismarked är 1 år.
Kommer från en uppfödare i Uddevalla och är en helt igenom fantastisk liten tös. :bow:

Futura, Russian Blue Agouti Dumbo är ca 10 månader.
Kommer ursprungligen från Danmark men har tyvärr fått flyttat runt en del men nu är hon här för att stanna. Väldigt go och social tjej så man får nästan dåligt samvete att man inte har tid att plocka upp henne varje gång hon kommer springandes. :love:

Carma, Black Eubk Dumbo är 10 månader.
Hon lever jag lovar! Kommer från en uppfödare i Skåne och kan dels vara väldigt avslappnad (se bild) med häng eller en total busråtta som älskar att leka. Mycket råtta i liten förpackning.

Indra, Himilaya Dumbo är 10 månader.
Väldigt trevligt råtta som är en lugnare variant av systerna Carma.

Lady Godiva, Siamese Dumbo är ca 8 månader.
Dansk Dumbo. Carmas extra svans och trots en dålig start är hon en väldigt levnadsglad och social råtta (när hon vågar).

Odöpt, Black Ambk med Pannfläck är ca 3 månader.
Energi, energi, engergi! Kommer från en tjej som tog hem två dräktiga honor från Zoo. Hämtade henne igår så har inte så mycket att säga ännu mer än väldigt energisk liten tös.

Fina råttor du har viva!

Nu när jag äntligen fixat bilder på mina nya råttor och lagt in bilderna på datorn, så funkar det inte att ladda upp dem.
Men bilder kommer så fort jag har laddat upp dem.

Finns det inte fler än vi 3 som har råttor här inne?

Jag har ett gäng tottisar.. lite för många ^^

Lillan, halvsyster till Wilja. Mamma till Oscar och Co.
lillan5.jpg

Wilja, halvsyster till Lillan
13958658.jpg

Victor, mannen i huset. Pappa till Oscar och Co.
19290909.jpg

Oscar som bebis
19290874.jpg

Oscar stor!
21946507.jpg

Oscars systrar
21946871.jpg

21946872.jpg

21946873.jpg

Jag puttar upp den här lite, mina grabbar måste ju få vara med också! Allihopa är drygt ett år gamla.

Ture. Silverblack eubk
22475574.jpg

Uffe. Agouti eubk rex
22487338.jpg

Benke. Black hd rex
22498633.jpg

Thorleif till höger (bredvid Ture). Silver fawn hd
22690371.jpg

Loffe. Pearl Merle
22690370.jpg

http://www.pixbox.se/alb870621

Senast ändrad av en moderator:

Jag har hafft råttor hela livet! Tyvärr inte de senaste åren pga småbarn men nu har jag skaffat två nya!

Arvid bebis:
juni-juli083.jpg

Arvid ca 5mån:
juli016.jpg

Herman ca 4mån:
juli015.jpg

Arvid är nu nästan vit, Herman har den svartaste blankaste päls jag nånsin sett hos nån råtta så dom matchar varann verkligen!!! Dom blir verkligen aldrig bra på kort... så fort kameran kommer fram så är dom där med näsan:D

Liknande trådar

Övr. Djur Nu har jag skaffat mig en ny liten hanråtta och jag har två honor på ingång. Men nu till frågan vilken färg/teckning har min nya lilla...
Svar
3
· Visningar
1 152
Senast: gul_zebra
·
Övr. Djur Knäppt lite nya bilder på gammelskruttan Diva, som fyller 2½ snart :) :love: http://images.fotopic.net/?id=30795299&noresize=1...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama