S
Studsboll
Jag har flyttat från mitt gamla stall för en tid sedan men betalat hyran då jag haft uppsägningstid. Under denna tid har en ny häst flyttat in i 'min box'. På grund av detta vill jag då har åter min betalda stallhyra då jag ej anser att detta är riktigt att stallägaren skall få två stallhyror alt delvis betald återbetald stallhyra. Stallägaren i sin tur hävdar att jag ej har det då det står i de nya kontrakten att stallägaren fritt förfogar över boxarna då hyresgästen flyttat och att det i sin tur finns en annan ledig box (dock har jag varken fått eller skrivit under detta "då jag ändå snart skulle flytta")
Jag har även blivit av med ett antal spånbalar.
Nu har även mitt skåp tömts detta har varit låst med ett kodlås. Detta är dock borttaget och diverse prylar fattas bland annat en magplatta, sprenger sporrar, ett dressyrspö samt ett jagktkandar.
Kan jag kräva någon som helst ersättsättning? Och för vad kan jag kräva ersättning?
Jag har även blivit av med ett antal spånbalar.
Nu har även mitt skåp tömts detta har varit låst med ett kodlås. Detta är dock borttaget och diverse prylar fattas bland annat en magplatta, sprenger sporrar, ett dressyrspö samt ett jagktkandar.
Kan jag kräva någon som helst ersättsättning? Och för vad kan jag kräva ersättning?