Sv: Rätt ras till mig
Jag instämmer att diskussion rörande C.M i denna tråd blir väldigt OT
Jag instämmer att diskussion rörande C.M i denna tråd blir väldigt OT
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gaa! Vilka galna trådsvar du har fått, skulle inte bli förvånad om någon rekade dig en belgare eller holländare snart! Aussien är verkligen inte en ras för alla. Det är en krävande vallhund som måste jobba hela tiden. INgen bra förstahund. Samma med schäfer, dessa två raser (även vit herdehund) har sin skarphet och vissa även osäkerhet. (beror ju helt på linjer o.s.b.) Så än en gång ej bra första hundar. Jag skulle reka en ras som inte behöver jobba, som kan jobba med olika saker, som älskar att jobba och som inte har några osäkerheter. En cavalier king charles spaniel är enligt mig nästan alltid den bästa första hunden. Annars skulle bernern bassa bra tycker jag, eller golden.. Vissa raser är vanliga av en anledning. Om 4 år är du 20. Du kanske träffar någon och får ett barn. När du är närmare 30 kommer din hund vara vid liv. (antagligen/förhoppningsvis) Alltså, har du en krävande kanske även rädd hund så kan jag nästan garantera att du kommer omplacera den. Men har du en okrävande hund, som en cavalier som funkar bra med barn, vad finns det för anledning?
En cavalier king charles spaniel är enligt mig nästan alltid den bästa första hunden. Annars skulle bernern bassa bra tycker jag, eller golden..
lycka till
"Tycker det är konstigt att t ex schäfrar oftast hamnar hos 40+. "
Vad menar du?