Rätt form - hur känns det?

Z

Ztrawberry Zling

igår när jag red och jag tror att hästen började sätta under sig fick jag en känsla av att jag fick mindre "skjuts" ur sadel, kan jag vara på rätt väg då, eller är det absolut fel "kännetecken"?

Sv: Rätt form - hur känns det?

Hej!

Det är svårt att förklara hur det känns när hästen går i rätt form, det måste man känna själv innan man vet. Mitt tips är att du ber din ridlärare eller någon kunnig person i stallet/nån vän att titta på när du rider och tala om för dig när hästen går rätt. på så sätt lär du dig att känna igen känslan även när ingen ser på.

:rofl:

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
18 429
Senast: Piaff
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 179
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 451
Senast: mars
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 055
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama