Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här får du inte gå i motionsspår övht när skidspår är lagda
Jag åker skidor med hundarna :-)
Jag åker skidor med hundarna :-)
Hoppla, nu kollade jag hur det ser ut här - här får hundar inte ens motioneras i skidspåren. Hårda bud.
Jo men jag ifrågasätter om man får sätta ett sånt förbud - gäller inte allemansrätten?
Av samma anledning får du heller inte rida på elljusspår om det inte nu inte är skyltat att det är tillåtet. Med tanke på att jag vet hur mycket jobb skidföreningar och liknande lägger ner för att få bra skidspår så förstår jag,
Vår by invaderas varje vinter av en massa skidåkare. Detta trots att det inte finns någon anläggning här,
Jo, jag förstår också, föreningen gör ju detta arbete för sina medlemmar i första hand, men samtidigt har ju allmänheten rätt att röra sig i skog och mark och det är inte olagligt att medföra kopplad hund om man vill. Det är skillnad på häst, som ju i lagens mening är ett fordon, och fordon får man inte framföra var som helst i terrängen.
Jo, jag förstår också, föreningen gör ju detta arbete för sina medlemmar i första hand, men samtidigt har ju allmänheten rätt att röra sig i skog och mark och det är inte olagligt att medföra kopplad hund om man vill. Det är skillnad på häst, som ju i lagens mening är ett fordon, och fordon får man inte framföra var som helst i terrängen.
Detta som en kommentar till ditt inlägg, inte som en uppmaning att sabba spåren för folk. Att det är hänsynslöst och inte så trevligt beteende att trampa runt i anlagda skidspår är vi helt överens om.