Emmahpemma
Trådstartare
Mina svärföräldrar har en cavalier som tyvärr kommer få vandra till dom sälla jaktmarkerna p.g.a hjärtfel.
Ny hund kommer att flytta in och jag tror att jag kommer få frågan om rastips.
Nu består "svärfamiljen" av två vuxna och en 19årig dotter som bor hemma än så länge. Svärfar jobbar borta varannan vecka och är hemma (ledig) varannan. Aktiveringen då svärfar är borta blir promenader och någon joggingtur.
Svärfar spenderar mycket tid i skogen (hela dagar) när han är hemma och har hunden med sig överallt.
Ingen av dom är särskillt intresserade av lydnadsträning eller agility eller liknande.
Dock är cavalieren dom har nu en mycket väluppfostrad hund.
Några krav jag kan tänka mig att svärföräldrarna har på nästkommande hund:
FRISK OCH SUND
inte så mycket pälsvård
Inte jättehög aktiveringsnivå
Social (viktigt då hunden kommer följa med överallt)
pigg på låånga promenader.
Ingen utpräglad jaktinstinkt då den måste kunna gå att ha lös i skogen utan att man måste ha en "tumme i ögat" på hunden hela tiden.
i storlek ungefär som en cavalier
Ny hund kommer att flytta in och jag tror att jag kommer få frågan om rastips.
Nu består "svärfamiljen" av två vuxna och en 19årig dotter som bor hemma än så länge. Svärfar jobbar borta varannan vecka och är hemma (ledig) varannan. Aktiveringen då svärfar är borta blir promenader och någon joggingtur.
Svärfar spenderar mycket tid i skogen (hela dagar) när han är hemma och har hunden med sig överallt.
Ingen av dom är särskillt intresserade av lydnadsträning eller agility eller liknande.
Dock är cavalieren dom har nu en mycket väluppfostrad hund.
Några krav jag kan tänka mig att svärföräldrarna har på nästkommande hund:
FRISK OCH SUND
inte så mycket pälsvård
Inte jättehög aktiveringsnivå
Social (viktigt då hunden kommer följa med överallt)
pigg på låånga promenader.
Ingen utpräglad jaktinstinkt då den måste kunna gå att ha lös i skogen utan att man måste ha en "tumme i ögat" på hunden hela tiden.
i storlek ungefär som en cavalier