Rasklubbars utställningar

G

glee

Hur vet man om en utställning är för alla raser, när det är en rasklubb som håller i den? :confused:

Kan ju maila och fråga, men tänkte fråga här först.

Sv: Rasklubbars utställningar

Haha ja men jag tänkte om det var så att de alltid skrev tydligt ifall det var så att utställningen var för alla raser. Verkar så konstigt att man måste fråga, alla specialklubbar måste ju bli helt översvämmade av mail där folk bara frågar samma sak.

Undrade mest om det generellt är så att det inte är för alla raser om de inte skriver det.

Förstår du nu hur jag kunde ställa en så dum fråga? :D

Många går ju på rasutställningar med raser som inte är "klubbens" men "hundsortens".... tex Vorsteh på cookerspanielklubbens (fågelhundar) utställningar = ett hyffsat säkert bäst i rasen att skryta med i framtida avel ;)

Mvh
Björn

Senast ändrad av en moderator:

*skratt*

Jag redigerade för att det blev så flummigt och otydligt ..... men jag vet inte om det vart något tydligare?

Hursomhelst så var det väl ingen dum fråga, bara ringa och höra om de bedömmer din ras också.

Mvh
Björn

Jag förstår vad du menade iaf. :)

Får väl ringa och höra sen då.

Brukar inte det stå i annonsen. Står det inget om andra raser så är det bara för rasklubbens hundar. Annars brukar det ju stå att det är för andra raser också.
Så tror jag att det är.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka