Zarro

Trådstartare
Hej!
Jag funderar på att skaffa en katt när jag flyttar hemifrån.Den kommer då vara en innekatt men jag kommer att lära den gå i sele ifall den accepterar det så den får komma ut lite.
Jag vill ha en långhårig katt(ej perser),den ska vara busig,pratglad men även att ligga och fjäska.
Dom raserna som jag har i huvudet är:Maine coon,Norsk skogskatt och Sibirisk katt.
Jag vill gärna höra er som ägar en sådan här katt att berätta för- och nackdelar.Lägg gärna in en bild också.

Sv: Raskatt

Jag har en norsk skogskatt. Han är 1 år. Han är väldigt social av sig och vill vara med överallt. Duschar man sitter han på toaletten och väntar på en och kraffsar på drapperiet så han ska få titta in :angel:
Han är lekfull av sig och busig.

Det negativa är att hans päls tovar väldigt lätt. Antar att det är individuellt då mammas förra norksa skogskatt hade jätte len päls som inte tovade något trots att katten var utekatt och aldrig borstades. Hugo (våran katt) har snarare ullig och lite krulligare päls som är mer inbjudande att tova ihop sig :devil:

Här är han bara 7 månader.
13452086.jpg

Är den renrasig då?

Mina skogisar får nån enstaka tova om jag har badat dem (undviker det men ibland sker det olyckor vid toabestyr) eller när de som nu börjat bli till åren och fått en "annan" päls. När de var unga hade de ALDRIG tovor trots att jag bara borstar 1 gång i månaden. Men det är klart, individuellt kan det ju oxå vara...

söt har du någon mer bild där man ser färgen bättre är han grå blå med vita tecken? eller grårandig?

har du någon bild på han när han var kattunge.

söt har du någon mer bild där man ser färgen bättre är han grå blå med vita tecken? eller grårandig?

har du någon bild på han när han var kattunge.

Katten är blåmönstrad.
Googla på NFO a 23 (Eller 22 eller 24 för tabby och spotted.)

spännande....med creame i?

vad kallas det om kissen bara är helt blå?
brukar de få lite ränder?

har varit och tittat på en liten blå bebis pappa norsk skogskatt skitsöt 2veckor gammal:)
honom ska vi ha...:)

Liknande trådar

Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 813
Senast: Zoya
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 387
Senast: Sel
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 231
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt Jag står inför det angenäma problemet att jag behöver en till katt 😁. Efter att ena katten blev sjuk och inte klarade en operation för...
2
Svar
28
· Visningar
2 395
Senast: Noxos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9