Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast jag tkr väldigt många labbehanar har mkt könsbunden aggressivitet.
Det var det dummaste jag har hört Hoffar är snarare kända för att inte funka tillsammans med andra hundar På utställningar och andra samlingar med många hoffar ryker hundarna ihop ordentligt om de kommer åt, korkad släkting du harMånga tror gärna att deras hundar är okomplicerade och funkar med "alla".
Har en släkting som tror så om sin Hoffe och ofta säger att Hoffar är kända för att kunna umgås med andra hundar.
Jag har aldrig orkat förklara för hen att hunden är brudus, dryg, hänsynslös och totalt oförmögen att läsa av andra hundar. Våra hundar biter sig själva i tassarna i ren självbehärskning för de VET att de måste aceptera tiken.
Släktingen är lika glad efter varje promenad över att hundarna haft så trevligt
Så bara för att det inte blir slagsmål betyder inte att allt umgänge är en kul stund för alla inblandande hundar.
Håller inte med,det beror väldigt mycket på ägare och hur dom är vana ifrån början.Tycker det ser härligt ut med sådana stora träffar men skulle inte våga göra det med min ras (dobermann). De har ofta ganska mkt attityd och både tikar o hanar kan vara rätt styva i korken
Många tror gärna att deras hundar är okomplicerade och funkar med "alla".
Har en släkting som tror så om sin Hoffe och ofta säger att Hoffar är kända för att kunna umgås med andra hundar.
Jag har aldrig orkat förklara för hen att hunden är brudus, dryg, hänsynslös och totalt oförmögen att läsa av andra hundar. Våra hundar biter sig själva i tassarna i ren självbehärskning för de VET att de måste aceptera tiken.
Släktingen är lika glad efter varje promenad över att hundarna haft så trevligt
Så bara för att det inte blir slagsmål betyder inte att allt umgänge är en kul stund för alla inblandande hundar.
Såg just en film från en "welshpromenad", ordnad av Welshar i Väst igår.
28 glada hundar med viftande svansar, alla lösa, alla lika glada, myllrande runt i skogen i en jättestor lycklig hög.
Finns det någon annan ras man skulle kunna göra en sån här gruppromenad med, utan att en enda individ tuppar sig eller har andra problem?
Pudlar av alla storlekarna, det ordnas "pudelpromenader" lite varstans.
Men just promenader på neutral mark där både människor och hundar rör på sig brukar fungera bra oavsett ras på hundarna. Det kan bli skillnad om samma hundar träffas på någons hemmaplan...
Jag har också varit med om att sådär 20 hundar av olika raser sprungit lösa på en stor inhägnad agilityplan utan något gruff. De delade snabbt upp sig i småflockar: de som ville leka jaktlekar, de som ville brottas, de som ville lulla runt och nosa... Riktigt fint att se var andra gången hundarna träffades. Nästan alla hade varit med första gången, men några var nya. En av dem var en rottistik som inte vågade sig fram till de andra. Då kom en av de ledande hundarna, en labbehane, fram till henne, nosade artigt och lockade med henne till "hans gäng"!
Jag har också undrat var de är kända för detta. Hos uppfödaren som vill sälja hundar kanskeJag är som @TheaH väldigt förvånad över den beskrivningen av hoffar! Kända för att kunna umgås med andra hundar? Kända vardå?
Sen är det ju också så att vad som är burdust och drygt varierar med sällskapet, olika typer av hundar leker ju väldigt olika. En del tycker det är kul att brottas, andra tycker det är rena döden. En del tycker det är kul att stjäla leksaker av varandra och jaga, andra tar det på dödligt allvar. Monster umgås ju en hel del med schäfrar (inte bara hon här hemma ), det blir en jäkla massa missförstånd där i vad som är kul och inte...
BCs är definitivt "rasister"
Intressant.
Undrar om det har någon betydelse att det är samma ras på alla i flocken?
Min egen hund har hittills kommit överens med alla hundar hon träffat, och leker glatt med dem som gillar att leka, andra lämnar hon bara ifred.
Men leken funkar definitivt bäst med andra welshar, även om hon också klarar ganska tuff brottning med större och tyngre individer.
Tror ni att de uppfattar om den andra hunden är av samma ras som dem själva, eller har det mer med storlek och kynne att göra?
Instämmer.Det tycker jag ofta hänger ihop med om det är jakt- eller utställningsavlade hundar. Iaf är min erfarenhet att de labbarna som är arbetande hundar i första hand inte alls har samma problem med köbsbunden aggressivitet eftersom det innebär att dessa inte heller fungerar som det är tänkt i form av arbete i grupp osv. Medans utställningsavlade är mer könstypade och där maskulinitet premieras, vilket jag kan tänka mig påverkar en hel del och bidrar till aggressiviteten.