Rasförening Siameskatt.

Lovisaleonora

Trådstartare
Jag skulle vara oerhört tacksam om någon har en webb-adress till rasförening för Siameskatter (söker egentligen betäckning i Skåne, men hoppas hitta genom rasföreningen).

Gud nej! jag frågar inte för egen del (jag är långt ifrån kattälskare). Lovade en väninnasväninna att se om det fanns något på nätet. Ska dock vidarebefordra rekommendationen till henne, att kontakta uppfödaren.

Tusen tack för hjälpen!

Para oregistrerad siameshona.

En djungel! Jag har inträtt i en snårskog.

Hur i helsike bär man sig åt för att få en oregistrerad men fullt hälsokontrollerad siameshona parad?! Låter detta sig inte göras? Får avelshanar inte användas till oregistrerade honor?

Re: Para oregistrerad siameshona.

Nej, det får man inte. Stor miss att inte få sin "rasrena" hona registrerad, eftersom den då räknas som huskatt i alla förbund.
Det är enligt sverak (som är det absolut största förbundet i Sverige) inte tillåtet med huskattavel, eller blandrasavel om det inte är i strikt kontrollerat syfte, och godkänt i förhand.

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 627
Senast: Ajda
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
548
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hoppas på tips från kloka Buke! 😊 Både jag och min pojkvän har katt. De har inte fått träffas än, och det jag funderar på efter att...
Svar
11
· Visningar
1 248
Senast: fejt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10