Corminta
Trådstartare
måste bara skriva av mig
jag AVSKYR folk som snöat in på vilken ras deras häst har
givetvis kan man inte undkomma att på högre tävlingsnivå krävs det en viss fysisk grundstomme vilken vissa hästraser helt enkelt inte kan uppbåda
men vissa fall får mig helt enkelt att koka över.
jag hoppade pappas ardenner häromdagen
(får egentligen inte hoppa skogshästarna då de lär sig ett för snabbt tempo i skogen sen men Bengt har inte gått i skogen på åratal, för att förklara varför detta inte hänt tidigare)
barbacka, grimma, galopp, stock på ca 60 cm= skitkul!
han bockade som en tosse efteråt och tyckte livet var kanon!
när jag glatt berättade om min levnadsglada häst i stallet dan därpå var reaktionen rent ut sagt tragisk "HOPPADE du en ardenner? det går ju inte"
det var tur att bengt inte hörde det, då hade han blivit djupt deprimerad.
likadant med ridskolan där jag jobbade ett tag
dem kunde köpa rent ut sagt skithästar och ponnier för absubt mycket pengar just för att de var halvblod, ridponnies etc
jag började komma med förslag om hästar jag hittat på 10 - 20 tusen med mycket bra utseende, psyke och utbildningsnivå - men inte tror ni dem ens ringde och pratade med ägarna
oj förlåt jag glömde det var ju travare
jag ska rida grand prix på en islänning - bara för att bevisa motsatsen!
jag AVSKYR folk som snöat in på vilken ras deras häst har
givetvis kan man inte undkomma att på högre tävlingsnivå krävs det en viss fysisk grundstomme vilken vissa hästraser helt enkelt inte kan uppbåda
men vissa fall får mig helt enkelt att koka över.
jag hoppade pappas ardenner häromdagen
(får egentligen inte hoppa skogshästarna då de lär sig ett för snabbt tempo i skogen sen men Bengt har inte gått i skogen på åratal, för att förklara varför detta inte hänt tidigare)
barbacka, grimma, galopp, stock på ca 60 cm= skitkul!
han bockade som en tosse efteråt och tyckte livet var kanon!
när jag glatt berättade om min levnadsglada häst i stallet dan därpå var reaktionen rent ut sagt tragisk "HOPPADE du en ardenner? det går ju inte"
det var tur att bengt inte hörde det, då hade han blivit djupt deprimerad.
likadant med ridskolan där jag jobbade ett tag
dem kunde köpa rent ut sagt skithästar och ponnier för absubt mycket pengar just för att de var halvblod, ridponnies etc
jag började komma med förslag om hästar jag hittat på 10 - 20 tusen med mycket bra utseende, psyke och utbildningsnivå - men inte tror ni dem ens ringde och pratade med ägarna
oj förlåt jag glömde det var ju travare
jag ska rida grand prix på en islänning - bara för att bevisa motsatsen!