Ras i registreringsbevis?

eldione

Trådstartare
vad står det att era varmblodiga travare har för ras i era registreringsbevis?

I mitt står det Svensk Varmblodig Travare, men min kompis hävdar att det i hennes (som är äldre) står det bara Svenskt Varmblod :confused:

Hm....Jag har både ett gammalt och ett nytt hemma....Ska kolla det-är på jobb nu!!!

Jag har kollat på mina och där står det bara Varmblodig travare.
(en 3:åring och två 4:åringar)

Sitter i skolan nu- reg. beviset är hemma men jag tror att det står Svensk Varmblodig travare... eller kanske bara Varmblodig Travare, men det står iaf inte Svenskt Varmblod.. 7 åring...

//LIlla jag :bump:

Svenskt varmblod har jag aldrig sett att det står.

Däremot kollade jag några gamla reg.bevis på våra hästar och där står det " svensk varmblodig "...... och eftersom de är registrerade i Svenska Trav sportens Centralförbunds register förutsätter man kanske att fortsättningen är travare :idea:

Svensk i det här fallet betyder enbart svenskregistrerad.......inte att Sverige har en egen varmblodsras.

I passen står det i alla fall "varmblodig travare"

Det är kanske ett sådant hon har då. Hästen är född -93.
Vi har nämligen haft en liten argumentation ang vad hästrasen heter. Hon hävdar att det är Svenskt Varmblod medans jag hävdar att det är Svensk Varmblodig Travare. Petitesser jag vet, men Svenskt Varmblod är ju faktiskt det vi kallar Svenskt Halvblod, så jag stör mig på den felaktiga benämningen :smirk:

Hästrasen heter inte Svenskt varmblod.

Jag skulle sätta en peng på att det står svensk varmblodig
om hästen är född -93 och registrerad hos STC.
Det betyder svensk varmblodig travare.

Nu vill jag ju inte att ni ska bli ovänner för en petitess, men du har nog rätt :)

Stamböckerna för travarna heter "Svensk travstambok för varmblodiga hästar"...........

Helt riktigt:) Min, numer bortgångne, valack var registrerad svensk varmblodig...men gick man tillbaka en bit i stamboken var han ren amerikansk standardbred. Han var svenskfödd därför stod det så i reg.beviset. :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 773
Senast: linnsan
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
843
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 019
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka