Rapport fr Sahrendorf

Sv: Rapport fr Sahrendorf

Lite bilder från Sahrendorf...

vår otroliga dressyr :angel:

gerciconestar2.jpg

gerciconestar4.jpg

Hoppningen gick lite bättre :D

gerciconestar5.jpg

gerciconestar6.jpg

gerciconestar7.jpg

Inte så fotovänligt i terrängen

gerciconestar8.jpg

Äh, jag skäms inte, jag lägger ut två dressyrbilder till :p

gerciconestar3.jpg

gerciconestar.jpg

Mitt rekord är en sluta i Segersjö. 4 7 9.
Domaren som såg den rakt bakifrån (eller var det framifrån??) satte 9, C-domaren 7 och andra långside-domaren 4 (med kommentaren hästen ej böjd..)
Dessa domare är på så pass hög nivå att de borde kunna hålla sig någorlunda i närheten av varandra.

Den sunken road var nog inte med på min bana :angel: ;)

Fast man bygger inte en ny sunken road med rejäla upprättståenden, onödigt *mutter mutter*

Men annars är det en mkt fin bana, helt i klass med det Frid bygger :bow:

Ja Kai var lite irriterad att ingen (?) ryttare varit delaktig. :crazy:

och Hunter: det var i den 2* :D

jmfr man med svenska banor så var den super :idea:
betydligt svårare än vår sm-bana men enklare än många andra 2*

Ngn som vet ngn fotograf på plats? Såg iallafall minst 2 med proffskameror.

Senast ändrad:

Och när banbyggaren mottog klagomålen så svarade han med "här vill vi att dom bästa ska vinna.." varpå han fick frågan "jaha, så dom andra ska störta istället då..?"

Svårare än SM-banan säger du? Jag har en känsla av att det kommer att vara en annan värld att flytta hem till svea rike igen, här kan jag välja mellan 5 *-iga och lika många **-iga varje månad inom en radie av 5 timmar :grin:

Jo, Ronald Hogrebe var där, tyvärr tror jag inte han har någon hemsida, han mailar fotona till oss, fick mitt mail idag :)

Och när banbyggaren mottog klagomålen så svarade han med "här vill vi att dom bästa ska vinna.." varpå han fick frågan "jaha, så dom andra ska störta istället då..?"

Svårare än SM-banan säger du? Jag har en känsla av att det kommer att vara en annan värld att flytta hem till svea rike igen, här kan jag välja mellan 5 *-iga och lika många **-iga varje månad inom en radie av 5 timmar :grin:

Jo, Ronald Hogrebe var där, tyvärr tror jag inte han har någon hemsida, han mailar fotona till oss, fick mitt mail idag :)

Nu har jag nog missat något :crazy: 5*-iga banor???

Men kul för er att det gick så bra ändå?! Verkar ju inte ha varit helt lätt att slå sig in som svensk där....:grin:

Bra och bra :angel: det var godkänt :D
Lite trist att vi fick ett stopp men nån gång ska vara den första.. är det månde gravskräcken som spridit sig även till mig? :p

Räcker upp handen och frågar; Är det fortfarande 75 straff i dressyren, typ 16 straff på hinder i hoppningen och ett stopp i terrängen och max 90 sek över optimaltiden som gäller för godkänt resultat i Sverige?

Alltså 12 straff på hinder i hoppningen och 60 sek över optimalen i terrängen + max ett stopp?

Jag ÄGER inga TR längre :angel: Men är det även dessa regler som gäller internationellt?

Liknande trådar

H
Fälttävlan Jag vet att jag inte var ensam bukefalist i Trossnäs.... jag vet nämligen vem underbarn är nu :D men hon har inte skrivit något om sin...
2
Svar
25
· Visningar
2 773
Senast: Hunter
·
Fälttävlan Och jag överlevde! Det var grymt varmt hela helgen, både hästen och jag drack kopiösa mängde vatten. Dressyren gick helt okej, trots...
Svar
10
· Visningar
1 365
Senast: Estivuz
·
F
Fälttävlan Jag kom i mål , jag överlevde vilket jag knappast hade trott när vi gick terrängbanan, Alla tittade på varandra med skräck i blickarna...
2
Svar
34
· Visningar
2 631
Senast: lundsbo
·
Fälttävlan hejsan! lovade nån med en derssyrhäst här inne att jag skulle raportera från min debut i fältävlan. elle min debut gjorde jag för flera...
Svar
4
· Visningar
1 169
Senast: FT_ryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka