Rapande Malteser med stressmage och kort steg

R

Rikkan

Jag har aldrig varit en hundmänniska, men eftersom Klara inte ville lämna gården efter att ha varit här på semester så bestämde vi oss för att låta henne stanna, så länge hon uppför sig som "en katt". :banana: Snabbt anpassade hon sig till Katternas språk, men lilla Klara har ont i magen, verkar det som.
Vad har ni för erfarenheter med stressmage? Hon rapar jätte mycket och det kurrar i hennes mage, hon går med super korta steg....tandsten har hon i massor och det är inte så kul att sitta och vänta på att få åka till veterinären.
Tänkte att nån av er hundmänniskor kanske hande nått bra kosttips eller annat tacksamt råd att komma med. ;)

Sv: Rapande Malteser med stressmage och kort steg

Hunden har piggnat till och slutat rapa. Får nu A-fil 5 ml 4 gr/dygn. Har blivit stark i benen och lugn.

Ge henne märgben att gnaga på mot tandstenen. Gröp ur märgen om hon inte är van. Vissa hundar blir dåliga i magen av märg. Men det ska vara färska mumsiga märgben! Det borde inte ens en Klara kunna ståt emot :p

Men var hittar man så SMÅ märgben att lilla Klara kan tugga? Hon tuggar inte en på en havrefras.....

Oftast brukar dom kunna skära till benen till den storleken man vill ha. Iaf i affärerna här nere :)

Frågar du bara i charken? Typ nöt eller?
Jag äter inte kött själv, så sånna där saker är för mig helt främmande...*hehe* Åt själv kokta kött ben/märgben som barn men det var av älg, tycks jag minnas. :)

Vad spelar det för roll att de är stora? Hundarna äter inte upp benen. De är för hårda för det! De ska bara gnaga på dem! Jag skulle akta mig för allt för korta ben, det finns hundar som kört underkäken genom hålet. Antingen ska hålet vara stort eller litet.

I detta fall spelar det nog roll eftersom hon har så liten mun.
Köpte sånna där gnag pinnar, som hon med iver gnagade på i 5 minuter. Nu vill hon inte ens se åt det hållet...*suck*

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 858
Senast: __sofia__
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 656
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 337
Senast: kem
·
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 240
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama