Ränka ut procent hjälp!

T

Tollan

Skulle någon kunna visa steg för steg hur man räknar ut procenten för L:C1 pogrammet? (;

Sv: Ränka ut procent hjälp!

maxpoäng är 270.

Vi säger att du red på 175 poäng. Då tar du 175 delat med 270.

175/270 = 0,6481 = 64,81%

Men där det står 6/12 t.ex. vad är max där?

När det står 6/12 är det tolvan du räknar enbart. Men totalpoängen är väl redan nerräknad?

då är det en punkt där poängen räknas gånger 2 och då är 12 poängen på den punkten (max är då alltså 20)

I LC:1 2008 så är det koeff(gånger 2 eller 3 poäng) enbart på allmänt intryck men det kan förekomma under programpunkter i högre klasser.

Senast ändrad:

När det står ex 6/12 på en bedömningspunkt så betyder det att du ar fått 6 poäng på momentet. Men eftersom just det momentet har stor betydelse så är det koeffecient på detta, 2 i detta fallet. Det betyder att du får gångra din sexa med 2 och du får slutligen således 12 poäng för det momentet.

I lätta klasser är det bara koeffecienter på allmänna intryck, medan man hittar ,som någon skrivit, koeff även i själva programmet i högre klasser. Tex för skänkelvikning, ökad skritt eller bakdelsvändning.

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 343
Senast: super
·
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
892
Senast: Mojma
·
Ridning Hej! Jag är lite nyfiken på hur man räknar ut poängen på ett dressyprogram/protokoll. Har läst att man ska räkna ihop den totala summan...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: Jamie
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka