AgentCarter
Trådstartare
Kan inte sova för att jag inte kan släppa detta, så tänkte att jag postar en tråd på buke så vet jag att jag kommer få svar på mina frågor
Efter en annan tråd har jag börjat fundera på om jag är ute och cyklar.
Enligt mig så är rang och dominans två helt skilda begrep varav det sista är bs. Men är det så? Eller är det samma sak och båda är bs?
Jag ser på rang som att hundarna har det sinsemellan varandra, att en äldre tik oftast har högre rang än en yngre t.ex. Dessutom så lärde de ut begreppet rang på skolan jag gick (t.ex att en hund med hög rang ofta har det ganska jobbigt om den inte får ordentlig styrning för att den ska ha koll på allt)
Hoppas ni förstår vad jag menar!
Nu ska jag försöka få lite sömn
Efter en annan tråd har jag börjat fundera på om jag är ute och cyklar.
Enligt mig så är rang och dominans två helt skilda begrep varav det sista är bs. Men är det så? Eller är det samma sak och båda är bs?
Jag ser på rang som att hundarna har det sinsemellan varandra, att en äldre tik oftast har högre rang än en yngre t.ex. Dessutom så lärde de ut begreppet rang på skolan jag gick (t.ex att en hund med hög rang ofta har det ganska jobbigt om den inte får ordentlig styrning för att den ska ha koll på allt)
Hoppas ni förstår vad jag menar!
Nu ska jag försöka få lite sömn