Ranchtrail

R

reykurboy

Hur många här har tävlat ranchtrail å vad är det som e obligatoriskt i den grenen???
Tänkte att jag å pållen skullle provas det nästa säsong.. :)

Saxat från ett inlägg av Zacha på www.western-ridning.com:

och så lite om ranchtrail:

"Banan skall bestå av minst sex hinder som skall vara utformade för att visa hästens förmåga och villighet att utföra olika momnt som man kan råka ut för under en normal arbetsdag på en ranch. Om möjlighet finns skall realistiska och naturliga hinder användas. När möjlighet finns är det att föredra att banan sätts upp utanför arenan och att terrängen och de naturliga omgivningarna används. En häst skall belönas för korrekta gångarter och en alert attityd mellan hindren."

Obligatoriska hinder är
grinden (repgrind räknas inte)
Kasta lasso på en stillastående dummy. Träff är ej viktigt, men skyggar hästen för repet så blir det poängavdrag.
Släpa föremål efter hästen.

valfria hinder är tex:
vattenhinder
ground tie
regnkappa
flytta föremål
bro
cavalettis
lastning av hästen i transport

och andra hinder som kan hänföras till rancharbetet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 229
Senast: Roheryn
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: Lady_S
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 273
Senast: kamomillo
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka