Nej du läser som fan läser bibeln . Jag svarade TS tidigast i tråden sen har ni övriga bökat vidare och skapat en älg av en höna som sagt .
INGEN råkar ut för en bonusförändring som standard öht vare sig det gäller x eller y . De flesta FB har inte ens sånt och ffa inte för en enstaka händelse !
Har du råkat ut för en kraschad bil där den som kraschar bilen inte har försäkring ? Till exempel .
Självklart beroende på försäkring kan hästägaren åka på en ev självrisk !
Jag TYCKER inte som du tydligen läst det att "det får hästägaren stå för " . Du är ute och snurrar hur du läser att jag tycker . Vad jag tycker har jag aldrig blandat in här i tråden öht . Det är helt irrelevant.
Har du råkat ut för en kraschad bil där den som kraschar bilen inte har försäkring ? Till exempel .
Bilförare som inte är försäkrad har jag absolut träffat på. Däremot får inte en bil framföras utan trafikförsäkring, så BILEN är alltid trafikförsäkrad. Dock inte mot vagnskada etc på egna fordonet. Fast det har ju inget att göra med vem som framför bilen.
Din jämförelse haltar. Bilen i ditt exempel motsvaras av hästen, och hästen är ju inte skadad. Mycket få bilförsäkringar täcker skador på förare/passagerare.
Jag tycker absolut att det är JÄTTEKONSTIGT att hästägaren ska stå för en självrisk där medryttaren får ut pengar. Ser inte hur det ö h t är relevant att betala ut pengar till någon som trillat av ens häst och dessutom utnyttjar en försäkring som medryttaren inte tagit. Se ditt eget citat ovan.Att ägaren får betala ev självrisk är ju inget konstigt alls ,