Ramla från balkong

_saga_

Trådstartare
Suck.
Skulle resa bort i tre dagar - katten i säkert förvar hos två vänner som jag litar på.
Han lyckas ramla från balkongen första kvällen när jag är 60 mil bort och precis kört på färjan till rostock.. 2½våning.

Katten klarar sig med skråma på hakan! De ringer veterinär(er)!! och rådfrågar-tycker de ska avvakta eftersom han kissar och bajsar som vanligt-oroliga att blåsan skulle vara sönder.. inte ont nånstans.
Dagen efter inga problem men börjar halta dagen efter det.
Nu haltar han på ena fram men annars som vanligt, men jag är orolig ändå.
Två veterinärer som sagt att det inte verkar behövas röntgas men hur har/hade ni gjort? Han haltar ju ändå men stödjer på benet men det säger dom också är "normalt" efter ett sånt fall.
Ska man avvakta en dag eller två och sen boka tid?
Kanske ringa och rådfråga imorgon igen?

Det känns som om min kille inte kan ha mer otur nu och inte vill att jag ska resa bort.
Tur att han var där han var och dom ringde och kollade osv!

Sv: Ramla från balkong

Svårt att säga när man inte är med själv, men är det bara hälta skulle jag nog avvakta. Har haft en katt som bröt benet och man såg att benet var brutet.

Hältan kan ju bara vara blodutgjutelse (blåmärke) efter fallet som gör att det ömmar. Tror också att det syns rätt tydligt när ben är brutna på kattor. Du får tänka på hur tåliga kattor är. De läker det mesta supersnabbt och tål otroligt mycket. De har ju nio liv!

Jag hoppas att allt är bra och håller tummarna för att det går över på någon dag.

Hur ser ett brutet ben ut? Det hänger och dinglar? Känns det?
Ja han stödjer ju på benet men när jag kände på tassen idag så känns det som en knöl kan man säga vilket ju inte känns på någon annan tass. Han drar sig dock inte undan när man klämmer och känner.
Hmm.
jag slår nog vet en pling imorgon och tack för era svar!

Du får skriva här sen och berätta hur allt går..

Vill bara inflika att det numera är lag på nät på balkong som är 5 meter över marken eller mer, om man har katt som vistas där....

Hoppas det går bra med din katt.

Uppdatering.
I samband med idmärkning och kastration kollade vet på hans tass när han var sövd.
Det är nånting som hamnat fel ifrån leden men veterinären tyckte det var onödigt att röntga eftersom dom ändå inte kunde göra nånting. Han haltar ingenting längre heller så det var väl skälet till att avstå från röntgen.
Så jag tror det går bra!

Det visste jag inte! en bra lag dock. Det är inte 5 meter upp till vår balkong men jag ska näta in den ändå.. Olyckan hände hemma hos våra vänner.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Min katt har hoppat från balkongen, första våningen för 5 timmar sedan. Hon verkade OK, åt lite mat precis som hon brukar men nu...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 238
Senast: Keb71
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
939
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 552
Senast: cirkus
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 347
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar