P
Piggelkot
I måndas red jag mitt varmblod. Allt gick jätte bra, jag hoppa och min mamma var med som hinder kalle. Sen i slutet skulle jag skritta av henne på vallen som ligger breve paddocken. jag red med långa tyglar och var avslappnad. Framför oss var det lite vatten och hästen trodde ju att det var ett stort dike så hon hoppa. Jag for av, men jag red inte med säkerhets stig byglar. Så foten fastna och det tog kanske tre sekunder innan hästen kom på att jag satt fast. Då blev hon jätte rädd och började sparka på mig för att få bort mig. Hon fick in en spark på käken, en på vänster axel, en på höger arm, två på ena benet och slutligen en sten hård spark rakt på huvudet. Då lossnade jag från henne. Jag har fortfarande huvudvärk och är öm i hela kroppen. Det var en upplevelse jag kunde klarat mig utan. så min läxa till alla är att HA ALLTID SÄKERHETS STIG BYGLAR! (Allt slutade lyckligt jag har ridit henne i dag. Har bara en spricka i ett rev ben.) Bäretta gärna om något som hänt dig eller någon du känner.
Kram/piggelkot
Kram/piggelkot