Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Större än andra märken icke horseware?Upplever mitt som ganska stort. Skulle haft en storlek mindre (rymligt i bogen).
Jag har bara Horseware, men det är större än mitt Amigo-flugtäckeStörre än andra märken icke horseware?
Innertyget brukar gå sönder på mina efter 2-3 säsonger. Det har inte hänt dig? Sålde det vidare då för om hästen inte är så skavkänslig eller man orkar greja med bogskydd gör det ju inget.Samma storlek som andra täcken men något rymligare och fantastisk hållbarhet jämfört med andra flugtäcken. Har hadt många varianter av flugtäcken, olika modeller från horseware, hööks, HG osv… De är trasiga efter en säsong, Amigos dyrare håller typ två säsonger, kanske 3 om det är snälla hästar utan något att klia sig mot i hagen.
Rambo däremot håller säsong efter säsong. Han bara ha mitt i fyra säsonger innan hästen såldes och täcket följde med. Men det var inte en reva eller något annat trasigt på det när jag skickade iväg det. Så absolut värt pengarna enligt mig. Ponnyn ska få ett sånt nästa år. Hon har rivit sönder sitt Amigo bugg buster nu efter en halv sommar…
Har bara varit med om att innertyget gått sönder på Amigo bugg bustertäckena. Det gick inte sönder på Rambot. Men har bara haft ett sånt, så jag kan ju ha haft tur.Innertyget brukar gå sönder på mina efter 2-3 säsonger. Det har inte hänt dig? Sålde det vidare då för om hästen inte är så skavkänslig eller man orkar greja med bogskydd gör det ju inget.
Min häst får dock skav på höftknölarna av rambo protector . Har funderat på att köpa ett annat mjukare flugtäcke på grund av det, men då får man väl antagligen tumma på hållbarheten istället.
Jag tycker alla flugtäcken ruggar på höfterna eftersom pälsen lätt sticker ut där genom tyget när täcket rör sig..Innertyget brukar gå sönder på mina efter 2-3 säsonger. Det har inte hänt dig? Sålde det vidare då för om hästen inte är så skavkänslig eller man orkar greja med bogskydd gör det ju inget.
Min häst får dock skav på höftknölarna av rambo protector . Har funderat på att köpa ett annat mjukare flugtäcke på grund av det, men då får man väl antagligen tumma på hållbarheten istället.
Kanske sant. Hade bara varit skönt om man kunde slippa sår. Försöker ändå ta av täcket varje dag, men blir ändå sår om. Hon har täcket för lång period. Får välja mina dagar med täcke istället och försöka vara utan om det inte är brutalt mycket insekter.Jag tycker alla flugtäcken ruggar på höfterna eftersom pälsen lätt sticker ut där genom tyget när täcket rör sig..
Aj då, som pass? Min blir bara lite ruggad. Egentligen inte skav heller mer att pälsen inte ligger slätt.Kanske sant. Hade bara varit skönt om man kunde slippa sår. Försöker ändå ta av täcket varje dag, men blir ändå sår om. Hon har täcket för lång period. Får välja mina dagar med täcke istället och försöka vara utan om det inte är brutalt mycket insekter.
Ja. Hon har sår på ena sidan i år. Hon har lyckats med det något år tidigare men då på båda sidor. Lite ruggad päls hade jag kunnat taAj då, som pass? Min blir bara lite ruggad. Egentligen inte skav heller mer att pälsen inte ligger slätt.
Ja det är ju ett kraftigt tyg så har man en skavkänslig häst så ska man nog satsa på ett mjukare täcke.